Avatar billede Annez_H Nybegynder
28. september 2009 - 17:47 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Tæl sum i en kolonne hvis celle indeholder navn

Jeg har en kolonne (I) hvori der står en række navne. Herudover har jeg en kolonne (D), hvori der står tid. Jeg vil således gerne summere de celler i D-kolonnen, hvori den tilsvarende I-celle har et specifikt navn.

F.eks. har jeg Daniel Thomsen stående i I7, I24 og I54. Således vil jeg gerne have at den automatisk går ind og summere tallene fra D7, D24 og D54. Er dette muligt og i så fald hvordan?
Avatar billede igoogle Forsker
28. september 2009 - 17:50 #1
den "besværlige" måde er du kan lave en pivot over det.. prøver lige og komme op med en if / hvis sætning..
Avatar billede Annez_H Nybegynder
28. september 2009 - 18:09 #2
Hey!

Prøvede også noget if/hvis, men kunne ikke få det til at funke. Har desuden prøvet alternativer, men ikke rigtig fundet en løsning på det.

Håber du har noget brugbart - thanks!
Avatar billede excelent Ekspert
28. september 2009 - 18:33 #3
prøv med sum.hvis
Avatar billede Annez_H Nybegynder
28. september 2009 - 19:01 #4
Den funker perfekt!

Excelent ;)

Dine svar er konstant spot on - thanks!

Smid et svar...
Avatar billede excelent Ekspert
28. september 2009 - 19:26 #5
velbekom