Avatar billede arnebalsby Nybegynder
26. september 2009 - 19:04 Der er 2 kommentarer

Hvordan laver man shut down warning til remote computer.

Hej.

Hvordan er det at man får en remote pc med windows 2003 til at vise beskeden "If you shut down this remote computer, no one can use it until someone at the remote location manually.."

når man prøver at lukke den end ?

mvh
Avatar billede serverservice Praktikant
02. oktober 2009 - 16:57 #1
net send ipadresse "If you shut down this remote computer, no one can use it until someone at the remote location manually.."

men det kommer så lidt an på hvad du mener med remote pc - er det over internettet eller vil du lave det via serveren fra din remotedesktop?
Avatar billede lysemose Nybegynder
20. november 2009 - 23:04 #2
Hej

Hvis du lukker/slukker en server via remote desktop vil beskeden dukke op. Det er for sikre dig at du ikke slukker en server som du ikke fysisk har adgang til (ellers kan du ikke umiddelbart tænde den igen)

/Lysemose