Avatar billede swordfish0711 Nybegynder
23. september 2009 - 17:50 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Hjælp til digital TV-tuner

Hej

jeg har købt mig en strong SRT 5910 digital tv-tuner, men når jeg søger efter kanaler, så finder den ingen. Når jeg søger igennem alle transponderfrekvenserne, så variere signal styrken, alt efter, hvilken frekvens den søger på, men den tilføjer aldrig en kanal til min kanaloversigt.

Nogle der ved hvordan jeg kan løse dette?
Avatar billede dragonknight Juniormester
23. september 2009 - 18:04 #1
Signalet er for svagt. Check antenneretning, ledninger og stik for god forbindelse.

Hvis det er kabeltv, så skal tv tuneren kunne klare DVB-C.
Avatar billede swordfish0711 Nybegynder
23. september 2009 - 18:28 #2
Det er ikke kabeltv. Det er en fælles antenne som vi har vi vores bygning, men ved ikke hvor den er. Men så må jeg have fat i udlejeren. Jeg modtager dog en signalstyrke på ca. 93%-99% på nogle frekvenser, men stadig er det ikke nok til at den overfører til min kanallisten.

Men modtager jeg ikke det analoge signal fra samme sender som det digitale? For det analoge signal virker perfekt.
Avatar billede Jensen DK Novice
24. september 2009 - 06:47 #3
Der er nok ikke digitale kanaler på den fællesantenne.
Avatar billede dragonknight Juniormester
24. september 2009 - 11:05 #4
DVB-T tuneren anvendes til signalet taget direkte fra entenne til TV.

Et fællesantenne anlæg ligestilles med kabel-tv, og dermed skal du have DVB-C tuneren i gang.

Fællesantenne anlæg anvender stadig, for hovedpartens vedkommende, analoge signaler. Det er nemlig dyrt for dem at konvertere, da der i antenneskabet skal anskaffes en digital boks for hver kanal de lægger på nettet.

Hvis du har en stump antenneledning med det rigtige stik til tv i den ene ende, så kan du afisolere ca. 30 centimeter og frigøre skærmen. Den bøjer du 90 grader i forhold til resten af kablet. Det samme gør du med centerlederen. Nu har du en simpel dipol antenne, som du kan koble til dit fjernsyn, og prøve at fange de digitale signaler.
Kan du det, så var det måske en ide at anskaffe en lille vægmonteret digitalantenne, men du er nødt til at have en antennemand med på råd, for du skal have en dims, som samler signalet fra fællesantennen med signalet fra din egen antenne, og denne dims skal måske have et filter indbygget for ikke at signalerne skal forstyrre hinanden.

Du må henvende dig til en fra fællesantennen, og høre om hvornår de agter at tage digitale kanaler ind på deres anlæg. Jo flere der gør dette, jo større er sandsynligheden for at der komme digitale kanaler på nettet.
Avatar billede swordfish0711 Nybegynder
26. februar 2010 - 17:52 #5
Smid et svar og så kommer der points:D
Avatar billede Jensen DK Novice
27. februar 2010 - 06:44 #6
Hvis min kommentar er point værd så er her et svar.