Avatar billede Mads9902 Nybegynder
23. september 2009 - 14:22 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

download noget fra en hjemmeside.

Hej alle sammen, jeg ville bare spørger om det ikke er muligt at donwloade en hel hjemmeside/serveren, over på en harddisk. som hvis du f.eks. skulle downloade eksperten.dk så skrev du bare hjemmesiden inde, også downloadede den til din harddisk. Så man kunne se brugernavn og adgangskode os?
Avatar billede coderdk Praktikant
23. september 2009 - 14:28 #1
Det lyder som om du vil lave et mirror. Kig på HTTrack - http://www.httrack.com/
Avatar billede Mads9902 Nybegynder
23. september 2009 - 14:48 #2
.okay og den kan godt hente brugernavn og kode?
Avatar billede coderdk Praktikant
23. september 2009 - 14:55 #3
Jeg forstår ikke lige, hvad du mener med at hente brugernavn og kode - Den henter et website, nøjagtigt som hvis du selv sag og trykkede "Gem som" på hver side...
Avatar billede coderdk Praktikant
23. september 2009 - 14:57 #4
Mener du at hente eksperten, mens den er logget ind som dig? For så kan du bruge denne tutorial:

http://httrack.kauler.com/help/CatchURL_tutorial
Avatar billede Mads9902 Nybegynder
23. september 2009 - 15:05 #5
.nej det er ikke helt det jeg mener.
- Jeg mener at du kan gå ind og donwloade siden, så du kan se alle bruger som ligger på serveren og deres adgangskoder, så du kan gå ind på siden, og logge ind. Lide ligesom at cracke en bruger.
Avatar billede coderdk Praktikant
23. september 2009 - 16:05 #6
Nej, det kan du naturligvis (og heldigvis) ikke...
Det kræver at du har adgang til de ikke-parsede scripts osv (selve filsystemet) på serveren. Sagt på en anden måde: Du kan naturligvis kun få de ting som du vil kunne få via din egen browser.
Avatar billede Mads9902 Nybegynder
23. september 2009 - 16:11 #7
.men hvordan kan det så være muligt at cracke en bruger på f.eks. arto, eller eksperten.dk
Avatar billede coderdk Praktikant
23. september 2009 - 16:17 #8
Det gøres typisk ved at finde en svaghed, f.eks. en buffer overflow sikkerhedsbrist i et serverprogram, SQL-injection, eller "brute force" gætte et brugernavn og password til en FTP-server eller lignende.
Avatar billede Mads9902 Nybegynder
23. september 2009 - 17:26 #9
Okay er der nogle steder henne hvor man kan lære alt det der, så man nemt kan få adgang til alle koder på en hjemmeside?
Avatar billede coderdk Praktikant
23. september 2009 - 17:34 #10
Der findes mange dokumenter rundt omkring på nettet, forummer osv - Men langt størstedelen af alle hacks/cracks er brute force - de har en database med brugernavne og kodeord som de så bare automatiskt prøver mod et site f.eks.

Prøv f.eks. at google hack crack websites
Avatar billede Mads9902 Nybegynder
23. september 2009 - 19:12 #11
.kan ikke finde noget?s;
Avatar billede Mads9902 Nybegynder
09. oktober 2009 - 14:58 #12
adasd