Avatar billede WillyUndBilly Nybegynder
21. september 2009 - 16:26 Der er 27 kommentarer

Pagefile.sys mangler.

Hej Eksperten!
Jeg har opgraderet min pc fra VISTA til Windows 7 Ultimate.
Men efter opgraderingen, har jeg mistet min pagefile.sys
Jeg har ledt nettet tyndt for at finde en løsning på mit problem, men det har ikke lykkedes mig.
Hver gang jeg starter op, popper der et vindue op, der ber mig om at vælge om jeg vil fokusere på programmer eller baggrundstjenester. Desuden kan jeg i vinduet vælge at ændre på min sidefil (pagefile). Men hver gang jeg ændrer på sidefilen, går den tilbage til "Ingen Sidefil".
Hvad skal jeg stille op?
Avatar billede johnstigers Seniormester
21. september 2009 - 17:13 #1
Husker du at klikke på "Definer"?
Avatar billede WillyUndBilly Nybegynder
21. september 2009 - 17:33 #2
Ja, det gør jeg. Og jeg har også sørget for at den viser "gemte systemfiler" når jeg har søgt efter pagefile.sys.
Avatar billede lasbas Nybegynder
21. september 2009 - 20:07 #3
Har du gjort 'kontoen' til lokal administrator
Avatar billede johnstigers Seniormester
21. september 2009 - 20:15 #4
Jeg mener ikke man har adgang til avancerede systemindstillinger hvis  man er bruger...
Avatar billede WillyUndBilly Nybegynder
21. september 2009 - 20:27 #5
Ja, jeg har kun én bruger på computeren. Og den er administrator.
Avatar billede johnstigers Seniormester
21. september 2009 - 20:38 #6
For overhovedet at kunne se Pagefile.sys, skal du også fjerne vingen i "Skjul beskyttede operativsystemfiler (anbefales)"
Avatar billede johnstigers Seniormester
21. september 2009 - 20:41 #7
P.s.
Har du prøvet rebbot efter du prøvede at oprette en ny sidefil?
Avatar billede WillyUndBilly Nybegynder
21. september 2009 - 20:42 #8
Det har jo også gjort. Som jeg siger, min pagefile.sys, mangler!
Avatar billede WillyUndBilly Nybegynder
21. september 2009 - 20:47 #9
Har også prøvet at reboote efter forsøg på oprettelse af sidefil.
Avatar billede johnstigers Seniormester
21. september 2009 - 20:48 #10
Jep, det ved vi, men tag lige en slapper.
Når du ikke bruger de præcise udtryk er det svært at vide om du har gjort begge ting der skal til for at vise skjulte filer - har du det?
Avatar billede johnstigers Seniormester
21. september 2009 - 20:50 #11
Noget tyder på at du skal boote på windows 7 dvd, og vælge gendannelseskonsol, og herfra slette den midl. sidefil der oprettes.
Når du så starter pc igen, burde du kunne fastsætte en sidefil.
Avatar billede WillyUndBilly Nybegynder
21. september 2009 - 20:51 #12
Ja, det har jeg.
Og det var ikke for at lyde mopset, sorry for at det kom sådan ud:-)
Avatar billede johnstigers Seniormester
21. september 2009 - 20:57 #13
Prøv gendannelses konsol tricket.
Avatar billede johnstigers Seniormester
21. september 2009 - 20:58 #14
P..s det er ok :)
Avatar billede WillyUndBilly Nybegynder
21. september 2009 - 21:06 #15
Det med gendannelses konsol lyder interessant.. Men jeg er noob mht den slags spas. Men, med nogle hints burde jeg kunne finde frem til det og fortsætte derfra og melde tilbage.
Avatar billede WillyUndBilly Nybegynder
21. september 2009 - 21:13 #16
Jeg har forresten prøvet at starte i fejlsikret tilstand og prøvet at sætte sidefilen og der. Men det virkede heller ikke.
Avatar billede johnstigers Seniormester
21. september 2009 - 21:22 #17
Gendannelseskonsol eksisterer ikke i Win7 - det havde jeg helt svedt ud!

Her er hvad du skal gøre: http://www.sevenforums.com/tutorials/682-command-prompt-startup.html

Når du står i commando prompt, skal du skrive del pagefile.sys

Genstart PC. Hjalp det?
Avatar billede WillyUndBilly Nybegynder
21. september 2009 - 21:27 #18
Prøver det nu.
Avatar billede WillyUndBilly Nybegynder
21. september 2009 - 21:30 #19
Øv, hvad jeg frygtede.. "C:\>pagefile.sys blev ikke fundet."
Avatar billede steffenernst Nybegynder
22. september 2009 - 17:11 #20
Prøv en SFC /scannow
Avatar billede johnstigers Seniormester
22. september 2009 - 19:14 #21
SFC /scannow:

Start - alle programmer - tilbehør - kør.
Smid WIN7 skive i drevet, og skriv i kør SFC /scannow og klik ok.
Avatar billede WillyUndBilly Nybegynder
22. september 2009 - 19:33 #22
Har prøvet det.. Og den fandt ingen uregelmæssigheder..
Jeg er næææsten begyndt at overveje at gå tilbage til Vista... Men vil så gerne undgå det, synes at WIN7 er meget rarere.
Avatar billede steffenernst Nybegynder
23. september 2009 - 04:50 #23
Gem dine data.

Lav en frisk installation af W7 efter evt. killdisk.
Avatar billede johnstigers Seniormester
23. september 2009 - 08:24 #24
Inden du gør det...

Prøv at starte installationen ved at boote på win7 skiven.
I stedet for en ren installation, burde du have mulighed for at reparere din installation.
Avatar billede WillyUndBilly Nybegynder
24. september 2009 - 08:00 #25
Jeg sætter virkelig pris på de mange foreslag I kommer med! (Specielt john_stigers)
Jeg har prøvet at boote fra disken, men kunne ikke umiddelbart finde nogen måde at starte reparation på..
Jeg har også prøvet at gendanne tidligere systemfiler, men pagefile.sys var ikke en af filerne der blev gendannet.
Jeg fortsætter kampen.
Avatar billede johnstigers Seniormester
24. september 2009 - 09:29 #26
Og jeg leder videre efter en løsning...
Avatar billede WillyUndBilly Nybegynder
24. september 2009 - 15:40 #27
Hehe, takker!