Avatar billede stech Nybegynder
19. september 2009 - 17:26 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Skal kunne finde anden server?

Hej med jer eksperter..

Til dagligt er jeg ansat it-supporter, og fundere over et netværk på omkring 80 computere, 3 servere(mainserver(domæneserver), backup server og mail server)

Vi har fået oprettet et webbaseret system, som køre via vores backup server, som apacheserver, adressen er: 192.168.0.89

Mit spørgsmål til jer er så: Hvordan får jeg gjort således at når man skriver fejl i browseren = http://fejl > så køre den videre og lytter på ipen 192.168.0.89

Mig og min leder har diskuteret meget omkring dette, og jeg mener bestemt det kræver en DNS server, for at kunne få domæner sendt til forskellige ip adresser, men kan man evt. også gøre dette via mainserveren?(windows 2000 server)

Min leder mener også at man kan benytte routere til den slags, men er det ikke noget værre bøvl?

Jeg håber at et klogt hovede kan hjælpe mig med denne situation, da det skal være færdiggjort snarrest.

Mange tak

Mvh
stech
Avatar billede swiatecki Novice
19. september 2009 - 18:23 #1
Hvis det skal gøres centralt, så skal du du rigtig nok tilføje det i din lokale DNS-server
Avatar billede stech Nybegynder
19. september 2009 - 18:27 #2
Mente jeg også, men... Kan det gøres på andre fornuftige metoder?
Avatar billede swiatecki Novice
19. september 2009 - 18:32 #3
Nogle routere kan opfange det navn serveren broadcaster ud og lave en "mini-dns-tabel" og dette kunne være en løsning.

En klodset udgave kunne være at tiløje en linie i hosts-filen på alle klienterne
Avatar billede stech Nybegynder
19. september 2009 - 19:40 #4
ja, man kunne også gøre noget helt tredje, evt. lave en windows app. men ja..
Avatar billede stech Nybegynder
04. oktober 2009 - 19:25 #5
...