Avatar billede decoyz Nybegynder
19. september 2009 - 14:42 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Simlåst/Ikke-simlåst mobil?

Hej :)

Skal til at sælge min mobil (magic) , så ville lige tjekke om den var simlåst eller hvordan. (Har telenor) Så lånte nogle andres simkort for at prøve og hverken tdc, eller telia kunne komme på - dvs. telefonen virkede men ingen signal. Så gik ind på telenor's hjemmeside for at få den låst op. Men når jeg giver dem mit EMEI nummer, siger den at hvis det indtastede nummer er korrekt så er mobilen ikke sim-låst??. Har gennemtjekket og det er det korrekte nummer.

Ved ikke lige hvad jeg skal gøre, for kan jo ikke sige når jeg sælger den at den ikke er sim-låst, hvis de så får telefonen og den ikke kan komme på deres net.

hjælp :s
Avatar billede johnstigers Seniormester
19. september 2009 - 15:26 #1
Hvis du har købt din telefon hos Sonofon/Telenor inden for de sidste 3 år, er den ikke simlåst.
Avatar billede decoyz Nybegynder
19. september 2009 - 15:30 #2
#1 Den er kun 2 måneder gammel. Og de siger jo også på hjemmesiden at den ikke er simlåst. Kan bare ikke forstå at de 2 andre simkort jeg har prøvet ikke kan få signal? :s
Avatar billede johnstigers Seniormester
19. september 2009 - 16:01 #3
Der findes ny og gammel simkort teknologi.

Nogen simkort, hvis de er ældre end 2 år, bruger en anden volt str. end de nyere, og du kan derfor opleve problemer hvis du smider et gammelt simkort i en ny telefon.
Avatar billede decoyz Nybegynder
19. september 2009 - 16:06 #4
Tja. Altså det simkort der sidder i telefonen er faktisk et halvgammelt et (ved ikke HVOR gammelt) da abbonementet bare er blevet "fornyet" hvergang jeg har købt ny mobil..

Men hvis dette er tilfældet, hvad kan/skal jeg så gøre?
Avatar billede johnstigers Seniormester
19. september 2009 - 16:08 #5
Men får du at vide at den ikke er simlåst på Telenors hjemmeside, så er den ikke simlåst, så du kan sagtens sælge den som ikke simlåst.
Avatar billede johnstigers Seniormester
19. september 2009 - 16:12 #6
#4 Svar er til dem der hjælper, du skal selv kun kommentere.

Du skal ikke gøre noget. Telefonen er ikke simlåst, så du har ikke noget at være nervøs for.
Dog kan det være en god ide, hvis du sælger på QXL og vil undgå evt. dårlig kritik, at skrive at telefonen kun virker med nyeste simkort teknologi, som er 3V simkort, hvor de gamle er 5V.
Avatar billede decoyz Nybegynder
19. september 2009 - 16:20 #7
#5-6

Okay, så lærte jeg også dét :) jamen jeg takker mange gange!

- Er ikke pt. sikker på hvor gamle de simkort ér som jeg har smidt i, men det må jeg lige undersøge.. Og kan som sagt bare skrive der hvor jeg nu sælger den, at den (som alle andre magics/nyere mobiler), kun virker med simkort der er nyere end 2år gamle.

Du får lige points :D