Avatar billede Fromberg Nybegynder
18. september 2009 - 10:32 Der er 8 kommentarer

Bios password

Kan man omgå bios password eller kan man på nogen måder resette den uden at kende originalen,jeg skal nemlig ligge xp ind på en vista bærbar og jeg skal ind i bios og rette boot rækkefølgen
Mvh.
Michael
Avatar billede j4k0b Nybegynder
18. september 2009 - 10:37 #1
Hvis du tager batteriet ud af bundkortet et par minutter og sætter det i igen, så skulle Bios være nulstillet (inkl. adgangskode)
Avatar billede tjacob Juniormester
18. september 2009 - 10:49 #2
Det er dog ikke altid så simpelt på en bærbar. På visse bærbare kan du simpelthen ikke komme til batteriet uden at skille maskinen fuldstændig ad.. Det kan også være en jumper du skal flytte. På andre (nyere) modeller er det en krypteringschip der simpelthen skal skiftes af producenten.
Avatar billede Slettet bruger
18. september 2009 - 11:03 #3
http://www.dewassoc.com/support/bios/bios_password.htm

måske står der noget brugbart her ?
Avatar billede tjacob Juniormester
18. september 2009 - 11:05 #4
Lige for at undgå misforståelser:
Der er IKKE tale om computerens driftsbatteri (selvom det nok er et forsøg værd), men derimod om et lille rundt "urbatteri" der sidder på computerens bundkort.
Avatar billede Fromberg Nybegynder
18. september 2009 - 11:46 #5
Mange tak for de hurtige svar,har prøvet at pille batteriet af bundkortet,og med mindre der er mere end et knapcelle batteri på bundkortet så har jeg haft det rigtige batteri pillet fra,men det hjalp dog ikke ( Havde det fra i 20 min ),det er for øvrigt en Acer Aspire 3050 og batteriet var nemt komme til )
Mvh.
Michael
Avatar billede Jensen DK Novice
18. september 2009 - 12:55 #6
http://www.helgec.dk/password.html
Du skal se aller nederst.
Avatar billede tjacob Juniormester
18. september 2009 - 15:29 #7
Du skal også fjerne det almindelige batteri, samtidig med knapcelle batteriet, ellers får CMOS'en jo strøm alligevel og resetter ikke.
Avatar billede Jensen DK Novice
22. september 2009 - 06:47 #8
Fromberg! sker der noget her, hvad med tilbagemelding?