Avatar billede peque Nybegynder
17. september 2009 - 09:02 Der er 1 kommentar

Proxy i hjemmeside

Hey gruppe.

jeg er interesseret i en løsning på hvordan man nemmest kan proxy videe i selve hjemmesidens kode fremfor at skulle åbne flere porte/subdomæner for at ramme interne kameraer.
Scenario:
WAN går i router og har internt netværk 192.168.1.1/24 ! Dette netværk bliver reelt ikke rigtig brugt, da der er oprettet en domænekontroller som samtidigt er firewall/router imellem 2 netværk
Den har 192.168.1.10 på netkort 1 og 192.168.2.10 på netkort 2!
Port 80 er åbent indtil webserveren der står på 192.168.2.3 og virker fint.

Nu vil jeg så gerne lave en lille hjemmeside på denne server (som er beskyttet af MS gruppepolicy's)! Denne side skal kun indeholde links til interne kamera der sidder på 192.168.2.0 neetværket, Men jeg ønsker ikke at oprette subdomæner til disse kameraer, da meningen er man KUN kan få adgang til disse kameraer via den hjemmeside!

Hvordan kan jeg wrappe sådanne et link ind i noget kode - således at jeg kan vise kameraet i den browser? Altså det er KUN via hjemmesiden man kan få adgang til andre kameraer mm der kun befinder sig på det inderste net 192.168.2.0/24

Hvordan gøres dette nemmest??
TIA

Per
Avatar billede mcb2001 Nybegynder
17. september 2009 - 16:01 #1
du kan kun ramme 192.168.2.0 netværket ved NAT (portforwarding) af en eller anden art. så du er nød til at åbne på en eller anden måde - ellers skal du have et værktøj der kører på din DC til at trække data fra kameraerne, og så lagre det lokalt på DC'en og på denne så vise det...