Avatar billede spider006 Nybegynder
16. september 2009 - 18:55 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

skal der ny skærm til ?

Kan "lyset" forsvinde fra en bærbar skærm?
Sidder her med en skærm på en bærbar som faktisk er næsten sort. Holder jeg en lampe henover kan jeg se hvad der er på skærmen.

skal  der en ny skærm til ?? eller er der andre dele som kan være skyld i det ?? for jeg vil jo ikke bestille en ny skærm FØR jeg er sikker på af det er det som skal til.

Jeg har forsøgt med "Fn + lys op/ned" på tastaturet. uden at det virker.

hvis jeg sætter en alm. skærm til den kan jeg godt bruge den. men det ødelægger jo ideen med en bærbar. :->

maskinen er lidt over 2 år gammel, så der er ikke garanti på den mere
Avatar billede Helbo-DK Juniormester
16. september 2009 - 19:03 #1
Uden at sige, hvad der skal skiftes, så er det nok baggrundsbelysningen som er gået i skærmen. Hvis du går ned til en forhandler i nærheden, kan de sikkert sende den til et eksternt værksted, hvor du kan få en vurdering på hvor meget det ville koste at rep.
Avatar billede spider006 Nybegynder
16. september 2009 - 19:34 #2
kan man godt skifte baggrundsbelysningen ??
16. september 2009 - 19:38 #3
Det såkaldt [BackLight] er død... Velkendt 'problem' på visse modeller/typer...

http://en.wikipedia.org/wiki/Backlight
http://www.fonerbooks.com/laptop_5.htm
Avatar billede Helbo-DK Juniormester
16. september 2009 - 21:13 #4
#2

Ja, det kan man godt.
http://www.instructables.com/id/How-to-Replace-Your-Laptop_s-Backlight/
Kig evt. på denne side, men ved ikke om det er dele man selv kan anskaffe på en eller anden måde.