Avatar billede bpraem Nybegynder
16. september 2009 - 09:33 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Printerserver Statistik

Hej med jer...

Er der nogen der kender til et værktøj som jeg kan installere på min printserver, så jeg kan se hvem der printer mest ud?

/praem
Avatar billede ole_madsen Ekspert
16. september 2009 - 09:45 #1
Jeg har tidligere med success kørt med følgende: http://www.prnwatch.com/

Men har du en ensartet printerpark, kan du snakke med producenten. Mange tilbyder værktøjer til formålet - problemet er bare at de som oftest har problemer med enkelte af konkurrentens maskiner - hvilket PrintWatch kommer ud over, ved at måle direkte på printkøen.
Avatar billede bpraem Nybegynder
17. september 2009 - 08:33 #2
Hej Ole,

Tak for det.... Det ser fint ud.. Men det virker ikke som om man kan skelne mellem sort/hvid og farveprint..

/praem
Avatar billede ole_madsen Ekspert
17. september 2009 - 08:47 #3
Nu er det 4-5 år siden jeg brugte det, men dengang mener jeg nok man kunne...

Iflg. http://www.prnwatch.com/doc.html#P3 skulle der også rapporteres "Color mode" for printeren.
Avatar billede bpraem Nybegynder
18. september 2009 - 09:50 #4
Hej Ole,

Det er rigtigt... jeg havde bare ikke set det.. Det ligner noget jeg kan bruge...

Smuder du et svar.. Og mange tak for hjælpen

/Praem
Avatar billede ole_madsen Ekspert
19. september 2009 - 08:47 #5
Der kommer svar her - god fornøjelse med det.