Avatar billede renelp Nybegynder
16. september 2009 - 07:56 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Udvælgelse i Photoshop CS4

Hvis jeg gerne vil foretage en udvælgelse af et område i et billede og give det en anden farve - hvordan kan jeg i den forbindelse bruge pentool, jeg kan tegne omridset men hvordan udvælge så det kun er det område der kan farvelægges?
Avatar billede prodic Mester
16. september 2009 - 08:30 #1
Når du anvender Pen-tool'et så får du per automatik en Path.
Den Path kan du hurtigt konvertere til en selection.
Selectionen kan du igen fylde farve i. Evt. via et hue/saturation-adjustmentlayer.

Umiddelbart burde du også kunne springe skridtet med Pen-tool'et over og gå direkte til din selection med diverse markerings/marquee-værktøjer.
Men du har sikkert en god grund til at vælge pen-tool'et først.
Avatar billede renelp Nybegynder
21. september 2009 - 23:06 #2
Jeg bruger Pen-toolet for at for at kunne lave en nøjagtig udskæring.
Takker for svar - det var det med at konvertere fra path til selection.
Avatar billede renelp Nybegynder
16. oktober 2009 - 15:37 #3
prodic -> hvis du vil have pointene for din hjælp, så send som svar
Avatar billede prodic Mester
17. oktober 2009 - 11:51 #4
Du smider bare et svar selv og accepterer det. Ellers tak.
Avatar billede renelp Nybegynder
17. oktober 2009 - 16:53 #5
Lukker spørgsmålet