Avatar billede frederikil Nybegynder
15. september 2009 - 13:49 Der er 1 kommentar

Kontroller windows XP's brugere

Hej

Vi er et fritidscenter, som søger en eller anden form for program, som kan kontrollere brugernes muligheder. Feks. at de på en bruger ikke kan downloade fra internettet.

Er der nogle der kender et program, som kan gøre bare dét?

Venlig hilsen,
Frederik Lauritzen
Avatar billede lsskaarup Nybegynder
15. september 2009 - 14:28 #1
Til noget lignede har jeg tidligere anbefalet Microsofts SteadyState.

Heri kan du blokere for næsten alt herunder også adgang til internettet, adgangen til den lokale maskine. Det jeg er mest glad for er den indbyggede "backup" funktion. Man kan få det til at tage et billede af indstillinger, og ved genstart rulles de så ud igen, hvis der skulle være gået ged i indstillingerne. Jeg ved dog ikke om det er muligt at differentiere så man kan komme på nettet men ikke downloade derfra.

Derudover er det gratis, hvilket jo altid er et godt argument :)

Jeg bruger det selv til nogle maskiner der står i et offentligt rum, hvor det eneste jeg har tilladt at køre er et bestemt program (som jeg via powertools har tvunget til at starte hver gang) samt antivirus opdatering.