Avatar billede maattedyret Nybegynder
14. september 2009 - 14:44 Der er 5 kommentarer

Vista starter ikke

Hej
Når jeg starter vista op på min skærm, går den i sort efter den har vist logoet.
På skærmen vises logoet hvor den "grønne bar" står og kører hen over skærmen derefter kom der bare en sort skærtm hvor det eneste der vises er den hvide musepil.

Har prøvet at reparer vha vista-dvden og checket c-drevet med chkdsk hvor den ikke finder nogen fejl.

Er der noget jeg kan gøre udover at genindstalere(har selvfølgelig ikke fået sikkerhedskopieret dokumenter og billeder)

MVH
Rune
Avatar billede Gusu Nybegynder
14. september 2009 - 16:00 #1
Hmm havde noget lignene hvor den istedet frøs ved logoet (sendte den til reparation) men vis du kan formatere den (vis du vil) så gør det, altså slette alt på den og få den som da du købte den.
Avatar billede matcho Nybegynder
14. september 2009 - 18:40 #2
Prøv først om du kan komme i fejlsikret tilstand (F8)hvis du kan så prøv systemgendannelse.
Ellers prøv og nulstille bios.
Avatar billede atlantic Nybegynder
15. september 2009 - 10:22 #3
Har samme problem som Rune
kommer ikke videre fra ca hvor log on password skulle komme frem
kommer ikke videre i fejlsikret tilstand
Hvordan nulstille bios ?
MVH Jens
Avatar billede matcho Nybegynder
15. september 2009 - 19:08 #4
Der sidder en jumper på bundkortet den hedder cmos den skal flyttes uden strøm til pc,der er tre pin,den skal flyttesen pin og så tilbage igen inden du starter.
Men ellers kan du også tage batteriet på bundkortet ud i 2 minutter.
Avatar billede maattedyret Nybegynder
22. september 2009 - 13:18 #5
Tak for svarene. Endte med at få en linux cd til at fungere og derefter flyttede jeg alt hvad jeg havde brug for over på min eksterne HD og indstallerde vista igen.