Avatar billede Skaaning85 Nybegynder
14. september 2009 - 13:54 Der er 6 kommentarer

Store Mapper stopper min Computer

hey

Jeg har et problem med store mapper.
på min eksterne findes en mappe på cirka 55 GB, når jeg går ind i den stopper min computer med at virke (den bruger cirka 30 min på at tænke sig om) kan ikke trykke på nogle af de film der ligger og det hele stopper... efter noget tid kan jeg "måske nogle gange" være heldig at få lukket den, eller ved at tage usb-stikket ud. andre gange skal jeg genstarte den.

nogle der har en løsning på dette problem?

mvh.
Jacob
Avatar billede Slettet bruger
14. september 2009 - 13:59 #1
Hvad med at smide mappen over på en ekstern harddisk, hvis det kan lade sig gøre
Avatar billede Skaaning85 Nybegynder
14. september 2009 - 14:01 #2
beklager hvis det ikke fremgår tydeligt nok, den ligger allerede på en ekstern Harddisk.

samtidig kan jeg fortælle at alle andre mapper (også nogle over 50 gb) virker helt fint... det er kun den mappe
Avatar billede jonner40 Nybegynder
14. september 2009 - 14:14 #3
Kør en chkdsk på den

højreklik på den eksterne hd ,vælg egenskaber og vælg funktioner
og kør en scaning for fejl
14. september 2009 - 14:19 #4
Avatar billede nissen2630 Novice
14. september 2009 - 14:42 #5
Havde samme problem. Viste sig at være AVG Antivirus(Free) der drillede.
Installerede Avast(Free) og nu virker det bare.

Prøv at slå din virus checker fra og se om det ikke skulle være den.
Avatar billede thov Forsker
14. september 2009 - 14:57 #6
Og hvis du ikke vil rode i registreringsdatabasen, kan samme virkning opnås fra kommandopromptet.

Tryk <flag><R> (virker som Start->kør) og skriv CMD i tekstfeltet.
I DOS-vinduet skriver du først:

regsvr32 /u shimgvw.dll (efterfulgt af <enter>)
regsvr32 /u shmedia.dll (efterfulgt af <enter>)
Afslut med EXIT

Så er både billed- og video-visninger deaktiveret (thumbnails/store ikoner)

De kan stilles tilbage igen med de samme to kommandoer, bare '/u' udelades.