Avatar billede svarrenabe Nybegynder
14. september 2009 - 08:30 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Kan man overvåge hvad der låser en database

Findes der en overvågning der kan logge hvad der er skyld i Deadlocks og timeouts på en SQL 2005 server.

Meget gerne noget der kan vise præcist hvilken stump kode serveren har så travlt med, at andre forespørgsler fejler.

Det må gerne være noget man sætter igang, og så kan man efterfølgende behandle de loggede data...

/Jonas
Avatar billede teepee Nybegynder
14. september 2009 - 09:50 #1
I SQL Server Management Studio - Management - Acitivty Monitor
Dobbeltklik på hver enkelt lås for at se detaljer
Avatar billede teepee Nybegynder
14. september 2009 - 09:53 #2
Avatar billede svarrenabe Nybegynder
14. september 2009 - 12:50 #3
Jeg kender godt de to, men findes der en måde hvorpå man kan få SQL serveren til at logge disse ting til efterfølgende behandling, jeg har en SQL server som pludseligt låser, og jeg kan ikke finde ud af hvad det skyldes, og der er ikke noget mønster i det, så derfor vil jeg gerne have det logget så jeg efterfølgende kan finde ud af hvad der skete... Det skal ikke være noget der kræver at man sidder og kigger ved maskinen...

/Jonas
Avatar billede svarrenabe Nybegynder
28. juni 2010 - 12:51 #4
Ingen løsninger, men man kan vel ikke lukke en sag uden at acceptere et svar..?

Så må det jo være teepee ;)