Avatar billede 2deep Juniormester
10. september 2009 - 20:13 Der er 1 kommentar og
1 løsning

ens farver?

Hej,

Jeg har i PS. lavet et billede på sort baggrund, som jeg konverteret til .jpeg. Når jeg bruger dette billed på nettet er det lige som om bagrunden, ikke har sammme nuance som den normale sorte baggrund på hjemmesider.
Hvad gør man?
Avatar billede lolman Nybegynder
10. september 2009 - 20:28 #1
Det kommer an på så meget. Den nemme løsning er bare at gemme billedet i 24-png. Men det fylder også meget og nogle gamle browsere fejlfortolker billededataerne så baggrundsfarven nogle gange bliver i en anden nuance.

Hvis billedet har få forskellige farver  så skal du prøve at gemme i gif.

Ellers prøv at vælge File > Save for web and devices i PS

Her kan du se et live preview af hvordan billedet vil se ud i jpg-60, jpg-80, gif osv.

Du kan også søge på google med noget lign: "save for web photoshop" og finde en længere tutorial om hvordan du gemmer dine billeder bedst.

En sidste ting er at du måske skal overveje om det er i orden at have en hjemmeside der fylder et par mb eller om den skal kunne ses på en dunkle - 3 net etc.

For mange har jo efterhånden 20 mbit i download fr så går et par mb jo af på et par sek.
Avatar billede louisek Mester
11. september 2009 - 11:24 #2
har du tjekket at du ikke har lavet filen i CMYK?