Avatar billede jann-jensen Nybegynder
09. september 2009 - 17:17 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Windows 7 - hjemmenetværk og offentligt netværk

Jeg har installeret Windows 7 RC, og jeg er løbet ind i et problem med netværket.
Det udarter sig på den måde, at når jeg starter eller genstarter computeren er der ingen forbindelse til netværket. Når jeg så åbner Netværks- og delingscenteret viser det sig, at der både er hjemmenetværk og et offentligt netværk åbent. I nogle tilfælde er der kun et offentligt netværk åbent. Det jeg har fundet ud af at gøre for at afhjælpe problemet er at deaktivere det offentlige netværk, men så deaktiverer jeg begge netværk. Dernæst går jeg ind under netværksforbindelser for at aktivere netværket igen og derved kører det som et hjemmenetværk. Men kun indtil jeg af en eller anden grund skal genstarte computeren.
Jeg synes snart, at jeg har prøvet alt, også at søge på internettet uden held eller også er jeg bare ikke dygtig nok til at søge.

Min computer er ASUS P5QC bundkort med en Core 2 duo E8400 3 GHz med 4 GB RAM
Netværkskortet er et Atheros AR8121/AR8113/AR8114 PCI-E Ethernet Controller #3
Sikkerhedspakken er bullguard ver. 8.7
Routeren er en Linksys WRP-400R, og internetforbindelsen er en fiberforbindelse.

Jeg håber, at der er en der har løsningen på mit problem, så vil jeg være taknemmelig.

Jann Jensen
Avatar billede lasbas Nybegynder
16. september 2009 - 23:15 #1
Hvis der er vigtige data så lav backup nu :)

-

Opret en ny bruger på maskinen, en 'dummy administrator' med alle retigheder

Genstart maskinen og log på med din nye 'dummy administrator'
slet den ødelagte profil/loginnavn --> C:\Users

Log af maskinen og log på igen med din gamle konto
Avatar billede jann-jensen Nybegynder
17. september 2009 - 11:56 #2
Jeg har lidt svært ved at tro at det kan have noget med det at gøre, fordi jeg havde samme problem med en anden Windows 7 RC 7100, som gjorde det samme. Nu kører jeg med en Windows 7 RC 7600. Jeg hælder mere til, at det kan have noget at gøre med mit netværkskort, som er onboard, at gøre, men selvfølgelig er jeg ikke sikker. Det var derfor jeg angav navnet på blandt andet dette kort. Det kunne jo være der var nogle der havde samme erfaring her på Eksperten. Det er det jeg håber på.
Avatar billede jann-jensen Nybegynder
15. juni 2010 - 12:59 #3
Jeg har nu fundet løsningen. Det var en fejl i en software, som jeg havde, men nu er jeg selvfølgelig kommet videre væk fra release candidate versionerne, så det hele virker nu. Jeg siger tak for jeres forsøg, og det var også en svær nød at knække. Jeg fandt ud af det ved en ren tilfældighed.