Avatar billede fkil Nybegynder
09. september 2009 - 13:42 Der er 2 kommentarer

Exchange synkronisering gennem firewall

Hej!
Jeg har en 'hardwarefirewall' som man kan slippe igennem via en Windows VPN client. Bagved den står bla. en Exchange server pt. 2003 men bliver snarest opgraderet til en 2007. Nu vil jeg gerne synkronisere mobiltelefoner med exchange. Men jeg vil gerne undegå at installere en VPN client på mobiltelefonerne. Er der en anden smart måde at lave en opsætning der kan klare det på? Jeg tænker at slippe mobiltelefonerne gennem firewallen uden VPN (kan sagtens lade sige gøre at route mobiltlf. gennem en bestemt IP da jeg har flere IP-adresser).. Men hvordan styrer jeg så sikkerheden? Jeg forestiller mig noget med en server der styrer det hele bagved firewallen. Eller .....? Jeg skal lige sige at der primært benyttes SonyEricsson og Nokia mobiltelefoner.

fkil
Avatar billede jonah.hex Nybegynder
15. september 2009 - 18:34 #1
det hedder active sync, og er port 443

Hvis set skal være sikkert skal du have en ISA, eller lige om lidt en TMG, til at authenticated brugeren inden de når Exchange serveren. det samme gør sig gældende for owa og outlook anyware
Avatar billede jonah.hex Nybegynder
17. januar 2010 - 00:09 #2
hvad sker der for dig