Avatar billede serverservice Praktikant
07. september 2009 - 16:23 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Zyxel firewall rule - source og destination IP samt mac adresse - hvordan gør man ?

Hej alle -
Jeg er igang med at sætte filtrering op på min firewall.

Det skal virke sådan at det kun er mig der kan anvende mine server porte til administration m.m

Lad os tage et eksempel med Webmin (10000) og SSH (22)

Jeg vil gerne sætte det op på de 2 porte så det er kun jeg selv der kan logge på dem.

Jeg har lavet følgende setup - men ved ikke om det virker ok ?

mac adress      -  destination IP        - source IP  - port 22
min pc macadresse - serverens lokale lanip - min outside IP - port 22

jeg er i tvivl om source og destiation ip ???
Avatar billede serverservice Praktikant
07. september 2009 - 16:39 #1
Det er en zyxel NBG-419N router med firewall indbygget ..
Avatar billede serverservice Praktikant
17. september 2010 - 06:29 #2
lukker