Avatar billede smeier Nybegynder
06. september 2009 - 14:49 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Oliere kokosnøddeskald - hvilken olie?

Jeg har fundet en flot skald fra en kokosnød som jeg har slebet og pudset, nu vil jeg gerne give den noget olie men ved ikke hvilket slags olie der ville være smart at give den, det må helst ikke være decideret giftigt da den muligvis kunne bruges som meget lille tallerken.

Nogen forslag?

Mvh Troels
Avatar billede jokerper Nybegynder
06. september 2009 - 15:11 #1
Hvad med kokosolie?

Haha!!!
Avatar billede ole_madsen Ekspert
07. september 2009 - 10:12 #2
Jeg ville bruge helt almindelig rapsolie.

Men så tyndt et lag som muligt - et kraftigt lag vil gå hen og blive harsk med tiden.
Avatar billede smeier Nybegynder
09. september 2009 - 11:05 #3
Jeg valgte at give den olivenolie for at give den en lidt mørkere glød, men vil meget gerne give point til ole_madsen, da jeg før han svarede var i tvivl om man overhovedet kunne bruge madolie til den slags.

Derfor må du meget gerne smide et svar.

Tak for hjælpen.
Troels
Avatar billede ole_madsen Ekspert
09. september 2009 - 11:24 #4
Hvis man laver sit eget hjemmelavede skærebrædt af et stykke flot træ, er det også almindelig olie man bruger til at mætte overfladen. Så jo, det kan man sagtens.