Avatar billede neoman Novice
05. september 2009 - 12:34 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

PC fryser

Jeg har en selvbygger AMD 3700+, 2GB, ram som har fungeret fint indtil for nyligt. En skønne morgen, uden at der blev forandret noget ved installationen, begyndte den at fryse.

PCen står tændt hele dagen med Winamp kørende. Pludseligt begynder musikken at hakke, så er den helt væk. ctrl -ALT-DELETE tager år at besvare, hvorden så først viser at CPU 100% og så falder det hele tilbage til det normale. Musikken kører 1 minut, så hakker det igen, og så fryser alt (musen bevæger sig med 30 secmellemrum, formentligt igen cpuen er optage med noget mystisk).

Hvis jeg bruger computeren til andet, så kan den finde på at fryse i løbet af mellem 2 og 15 minutter ca.

Jeg har en anden windows installation på en anden harddisk, og får frysninger også med den kørende, så det er vel noget hardware noget?
Avatar billede b-and Novice
05. september 2009 - 13:31 #1
Mit umiddelbare bud som jeg læser dit indlæg er varme…

Tjek ventilationen.

Men på den anden side, selvbygger så har du sikkert et hvis styr på det?? *S*
Avatar billede gregand Nybegynder
05. september 2009 - 13:56 #2
Kan også være MB, hvis det er ASUS ;) Men ellers tilslutter jeg mig varme, som dit formegentlige problem.
Avatar billede neoman Novice
06. september 2009 - 08:53 #3
Så I mener den "fryser" pga. varme :-)?? Speedfan siger 35 grader eller mindre over hele linjen.

Andre forslag -evt til hvordan jeg kan diagnosticere problemet?
Avatar billede neoman Novice
06. september 2009 - 08:54 #4
MB er ASROCK DualVista med XP.
Avatar billede neoman Novice
07. september 2009 - 11:30 #5
Nu har den kørt uden nykker i 12 timer, efter at jeg havde rykket lidt i SATA-ledningen mellem MB og hver HD. NU får vi se om denne heldige tilstand fortsætter, og gør den det, så må HD<->MB forbindelsen have været en smule løs.
Avatar billede neoman Novice
08. september 2009 - 12:28 #6
Tak for input, men det ser altså ud til, at det var en løs SATA-ledning aom forårsagede miseren.