Avatar billede sejrskilde Nybegynder
03. september 2009 - 17:32 Der er 2 kommentarer

Google Aps for firmaer. Har brug for fælles inbox som flere kan besvare

Mit problem er at jeg har en fælles email hvor alt salg kommer til. Jeg er ved at skifte over til Google Apps, og oplever et problem ved at når den første i salgsafdelingen har tømt fælles postkassen så tror de andre pc'ere i salgsafdelingen at den er tom. Jeg vil tro at den ser at vi kommer fra samme IP. Jeg er derfor blevet anbefalet at lave en "Group" istedet for at lade den forwarde til alle individuelle i salgsafdelingen. Nu er mit problem at min salgsafdeling ikke kan bruge "group" email adressen som deres svar adresse og jeg kan heller ikke sætte autosvar på en group email adresse. HVAD GØR JEG - HJÆLP
Avatar billede bmpi Nybegynder
03. september 2009 - 20:11 #1
Nu skriver du ikke noget om hvordan i henter de emails. Er det via Outlook eller en anden email-klient?

Hvis i henter mails fra den fælles indbakke via fx Outlook, så skal du ændre opsætningen i Outlook, så den henter mails via IMAP i stedet for POP3. Hvis du bruger IMAP, så vil de andre personer stadigvæk få mails ned, selvom de er læst af de andre i afdelingen. Omend den dog vil være læst.
Avatar billede bmpi Nybegynder
13. oktober 2009 - 11:47 #2
Hejsa

Fik du løst problemet?