Avatar billede cillja Nybegynder
02. september 2009 - 10:57 Der er 3 kommentarer

Overførsel af koder med mere fra crashed harddisk

Min stationære computer med en SATA harddisk og Vista er gået ned og kan ikke repareres med original-DVD-en.
Den melder, at der er et hardwareproblem. Harddisken kan heller ikke starte op ved at blive flyttet til en anden computer.
Der er dog adgang til alle filer.

Spørgsmålet er nu, hvordan får jeg overflyttet alle adgangskoder, mailopsætning, internetkoder og indstillinger til en ny computer?

Windows Overførsel i Vista kan tilsyneladende ikke bruges.
Avatar billede Slettet bruger
02. september 2009 - 11:03 #1
du er godt nok på den men mener at vide at helgec kan klare den opgave for dig.

her er hans side

http://www.helgec.dk/

m.v.h
Avatar billede dragonknight Juniormester
02. september 2009 - 19:03 #2
Du vil kun få den til at starte op i en anden maskine som er identisk med den som den kom fra.

Hvis du kan se filerne i en anden computer, kan du hive data ud af den. Du får godt nok ikke indstillinger og koder med.
Avatar billede jannick2400 Nybegynder
10. september 2009 - 10:45 #3
Hvis du slet ikke kan se disken i bios er den færdig. så kan du bare smide den i skraldespanden, medmindre der ligger MEGET vigtige informationer på den. hvis der gør det skal du ha fat i nogle prof.

Ellers er der et program der hedder power data recovery, som jeg selv har benyttet mig af, da min partition var forsvundet fuldstændig, men jeg kunne stadig se harddisken i bios.

programmet som jeg selvfølgelig havde installeret på en anden pc kunne se alle mine filer og gav mig muligheden for at overføre dem alle til en anden harddisk.

herefter kunne jeg slette det forsvundne drev og oprette et nyt og på ny installere windows. efter det kunne jeg så via den anden computer jeg havde kopieret filerne til. kopiere dem tilbage igen. pøj med det.