Avatar billede larsande Nybegynder
30. august 2009 - 16:08 Der er 6 kommentarer

Problemer med windows update

Jeg starter windows update og kan se der ligger 21 opdateringer til Vista og et par stykker til min office version. Selv om jeg eks. bare vælger at forsøge at installere den ældste af sikkerhedsopdateringerne til Vista så har jeg problemer. Selve installationen lader til at gå godt og jeg bliver bedt om at genstarte. Under genstarten bliver jeg informeret om at installation ikke kunne gennemføres og der derfor systemgendannes istedet. Der kommer ingen yderligere fejlkoder eller beskeder. Når jeg efterfølgende logger på igen og kikker i windows update kan jeg se at der ligger samme antal opdateringer der mangler at blive gennemført. Jeg har kun en bruger oprettet som er administrator. Er der nogen som har nogle ideer, evt. en log fil som man kan kikke i?
Avatar billede ptj_11 Forsker
30. august 2009 - 16:36 #1
Printer du trådløst eller trådet?
Hvis det første, så forsøg at sætte et kabel imellem printer og pc.
Er der stadig problemer, eller er det allerede afprøvet?
/ptj_11
Avatar billede b-and Novice
30. august 2009 - 16:53 #2
Vælg det rigtige styresystem:

Windows XP
Hent følgende fix > http://djlizard.net/software/Dial-a-fix-v0.60.0.24.zip og gem det på skrivebordet.

Tryk på ikonet på skrivebordet > dobbeltklik på ikonet i mappen > dobbeltklik på Dial-a-fix exe > Udpak alle > følg guiden…

Følg så denne vejledning:

1. Dobbeltklik det blå tandhjul.
2. Klik på knappen "Flush Softwaredistribution"
3. Sæt flueben i "Fix Windows update"
4. Klik på knappen GO i nederste venstre hjørne.
5. Lad den køre færdig.
6. Genstart maskinen.
7. Nu burde du kunne installere de opdateringer.

- ooOoo -

Windows Vista
1. Download denne fil.
http://www.kortelinks.dk/?HPOOH
2. Højreklik på WindowsUpdate-Reg.cmd og vælg Kør som administrator.
3. Tjek Windows Update.

Hjælper ingen af ovenstående - så prøv følgende > http://support.microsoft.com/kb/943144/da
Avatar billede larsande Nybegynder
30. august 2009 - 17:22 #3
det er ikke printer problemer men windows update der er problemet!
Avatar billede larsande Nybegynder
30. august 2009 - 17:33 #4
Hej har downloaded filen og kørt filen som administrator og det så ud til at gå godt jeg har så efterfølgende kørt windows update igen og ved genstart får jeg samme fejl....

Det link du har sendt mig går på windows xp, så det kan jeg vel ikke bruge til noget?
30. august 2009 - 22:36 #5
(Jeg læser Vista i nederste del af #2 )
Avatar billede ptj_11 Forsker
31. august 2009 - 21:26 #6
#1 Ved ikke lige, hvad der er sket. Hører hjemme i et andet spørgsmål.
Beklager.
/ptj_11