Avatar billede ChristinaT Novice
29. august 2009 - 20:00 Der er 4 kommentarer og
3 løsninger

(gammel) Toshiba SD-R1102 brænder skal udskiftes.. til hvad?

Hej,

Håber nogle kan hjælpe mig til at finde en ny brænder.. Jeg har nu en Toshiba SD-R1102 i maskinen, som min søn har ødelagt (små børn!). Havde købt en ny brænder, men kabler passede ikke, så den røg retur..

Nogle gode råd herinde?? Jeg finder ikke noget sted, hvor jeg kan købe en ny.

.. Eller skal jeg bare købe en ekstern??
(Og ja, - en ny computer snart)

Mange tak.
Avatar billede Slettet bruger
29. august 2009 - 20:04 #1
Generelt er LiteOn billigst på brændermarkedet, og en ny DVD-brænder koster kun ca. 200 kr. Her en model fra Getmore:
http://www.getmore.dk/detalje-side.aspx?ProductGuid=LH-20A1S-15C

Dog har der været meget snak om at Getmore måske har snydt med moms, og hvis man er bange for at pengene forsvinder ud i luften hvis de går konkurs må man købe et andet sted.
Avatar billede fuglen1 Novice
31. august 2009 - 12:59 #2
#0 Hvilke stik var der på den brænder du havde købt, hvis det var SATA kan den kun bruges hvis er sata sik i pcen ellers skal det være en IDE

til SATA skal bruges andre kabler
Avatar billede ChristinaT Novice
10. september 2009 - 14:33 #3
SÅ, er der købt en ny computer, så problemet er ikke-eksisterende længere. Tak for jeres svar.
Avatar billede Slettet bruger
10. september 2009 - 17:56 #4
Jamen, så kan vi vel godt lukke?
Avatar billede ChristinaT Novice
21. september 2009 - 09:38 #5
Så fandt jeg ud af, hvordan man lukker et spørgsmål:)
http://www.eksperten.dk/spm/541017

Tak..
Avatar billede ChristinaT Novice
21. september 2009 - 09:38 #6
.
Avatar billede ChristinaT Novice
21. september 2009 - 09:41 #7
kan ikke give point til Fuglen1? måske er svaret skrevet som en kommentar.. Kan heller ikke komme til at give mig selv 0 point,så jeg kan kun give mig selv 0 point ved at give Kimsey point, da det er den eneste, der står som svar..