Avatar billede ulrikhjul Nybegynder
28. august 2009 - 12:02 Der er 5 kommentarer

Intet webhotel tilbyder ubegrænset MSSQL?

Hej.
Jeg har behov for, dynamisk at kunne oprette MSSQL databaser fra en webapplikation.

Jeg har søgt en del nu, men ingen af de webhoteller jeg kan finde tilbyder denne mulighed. Enten har man een database, eller også SKAL de efterfølgende oprettes via deres online administrationsside.

Den eneste mulighed jeg har fundet, er hvis vi selv vil administrere en hel, enten virtuel eller dedikeret server. Det vil være overkill til vores brug....

Nogen der ved noget eller kender nogen? - Helst på dette kontinent.

Tak.
Avatar billede anddk Praktikant
28. august 2009 - 13:17 #1
Jeg vil hoste selv, hvis det var mig.

Når det er lidt specielt, er det svært at finde en udbyder.

Nu skriver du jo ikke hvad du skal have hostet, men jeg kunne da godt lave en løsning til dig eller hoste din database hvis det var.
Avatar billede ulrikhjul Nybegynder
28. august 2009 - 13:58 #2
hmm - har tænkt på det, men vil egentlig gerne have det outsourcet, fordi vi så kan spare tid og kræfter på håndteringen. Jeg gider i virkeligheden ikke rode med en server, med backup og lignende, når der findes masser af firmaer der vil gøre det for mig...

Backup-tingen er nok det der vejer tungest - det skal bare være på plads - ligeledes oppetiden.

Det vi skal have hosted er er en MSSQL løsning, hvor vi har fulde admin rettigheder, til at oprette/nedlægge db's fra vores egen software.
Avatar billede ulrikhjul Nybegynder
03. september 2009 - 17:25 #4
Hej - og tak for svar.

Jeg kan se, at der er fuld dbo adgang på dem du foreslår - giver det mig de muligheder jeg forspørg?

For i så fald ser det meget interessant ud.

Tak.
Avatar billede snowball Novice
04. september 2009 - 13:52 #5
Det kommer helt an på hvordan produktet er sat op.

At du har DBO rettigheder gælder jo kun på selve databasen. Det du ønsker er jo som sådan at få din helt egen "instans" af SQL server så du kan oprette de databaser du ønsker.

Jeg ville nok prøve at kontakte dem og høre om du kan få det sådan.