Avatar billede ohhelpme Nybegynder
28. august 2009 - 09:15 Der er 11 kommentarer og
2 løsninger

bedømelse

hej,

nu har jeg endelig fået lavet et design til min side som skal være et social community lige som facebook twitter osv...

hvad syns i om det???

gerne konstruktiv feedback
Avatar billede ohhelpme Nybegynder
28. august 2009 - 09:17 #1
undskyl... det mig der er træt jeg glemte vist linket

http://what.tii.dk

glemte også at skrive at i meget gerne må komme med foreslag til et nyt navn til siden
Avatar billede michael_stim Ekspert
28. august 2009 - 09:23 #2
Efter at have ventet i 10 sekunder og intet havde sket, lukkede jeg.
Avatar billede nissen2630 Novice
28. august 2009 - 09:30 #3
Ser ganske godt ud.

Os gamle har dog lidt problemer med sort på grå i alle dine indtastnings felter.
Ellers godt arbejde
Avatar billede ohhelpme Nybegynder
28. august 2009 - 09:30 #4
ok det er min host... dinhost de kan godt være nede nogle gange
Avatar billede jensgram Nybegynder
28. august 2009 - 09:31 #5
Et par hurtige:

* En serif-skrift ser lidt underlig ud i denne sammenhæng, synes jeg. Smag og behag.

* Søgeboksen _skal_ fjerne "Search here" når jeg klikker / fokuserer på den.

* Top- og bundbjælkerne er bredere end indholdet (Fx 3.5/XP). Er det meningen?
Avatar billede ohhelpme Nybegynder
28. august 2009 - 09:40 #6
var det kun de ting =)

ja det meningen at top og bund bjælke skal være længere...

er dårlig til at finde på skrift typer osv... men nu du siger det kan jeg godt se at det ikke passer helt ind =)
28. august 2009 - 09:41 #7
En fordel ved dit design er at det ikke indeholder en masse flash-files og billeder der tager tid at loade.  Jeg fik siden indenfor et sekund (hvad der var problement da michael_stim proevede ved jeg ikke.)  Din side svarer paa h-spoergsmaalene (hvornaar, hvor, hvem, hvad, hvorfor,) og det er det nye brugere har brug for.

Hovedproblemet er (jeg siger det direkte, du bad om kommentarer) at du har for lidt respekt for brugerne til at soerge for en ordenlig stavning.  Det hedder ikke "intrasante."  Saetninger begynder med stort ("Som bruger.." ikke "som bruger",) og saetninger afsluttes med punktum ("..vifte af sociale tjenester.  Du kan"  ikke "vifte af sociale tjenester du kan").

Din side stiller spoergsmaalet "Kan jeg hjaelpe?"  Tror du at dine brugere er saa idealistiske at det vil vaere deres foerste spoergsmaal, eller skulle du skrive, for eksempel, "Hvad kan Socieal goere for mig?"
Avatar billede ohhelpme Nybegynder
28. august 2009 - 09:42 #8
prøver lige at ændre input boksene til mere hvid farve =)
Avatar billede nissen2630 Novice
28. august 2009 - 11:16 #9
Det var en meget bedre tekstfarve i indtastnings felterne ..Klar og tydelig
Avatar billede emfr08ab Nybegynder
31. august 2009 - 21:34 #10
Overordnet fint.

Jeg ville bruge en anden farve til teksten på menupunkterne og login-felterne. Den tyrkise farve er i min mening forfærdelig og springer lige i øjnene.

Som sagt tidligere så skal teksten i søgeboksen forsvinde, når man trykker på den.

Du har delt boksen i toppen i to farver. Dette er fint, men det skal ikke påvirke søgeboksen og søgeknappen. Altså knappen og feltet skal ikke deles op i to yderligere farver. Det skal være ensfarvet. Det er pænere og trækker mindre opmærksomhed.
Avatar billede flope Nybegynder
01. september 2009 - 14:09 #11
Prøv at arbejde på dine nuancer. De er meget kedelige. Brug hele sitet. det er meget rarer at kigge på. se evt.

www.udvikleren.dk
www.eksperten.dk
www.nicolaiblas.wordpress.com
Avatar billede akela Nybegynder
04. september 2009 - 13:24 #12
Prøvede at se på siden, men den turkise baggrundsfarve, gjorde at jeg ikke kunne holde ud at se på siden særlig lang tid ad gangen, farven er alt for lys og stærk til det er behageligt at se på.
Avatar billede NSplidsboel Nybegynder
12. oktober 2009 - 11:48 #13
Kan kun sige en ting .
CSS !