Avatar billede staaland Nybegynder
12. juli 2001 - 03:51 Der er 37 kommentarer og
1 løsning

WEB -> IRC chat.

Jeg skal bruge en webchat til irc af en eller anden art, og har ikke tid til at rode med det selv, beklageligvis. Det skal være ret gennemført, så det vil også være en mulighed for kontant betaling, som aftales før jobbet påbegyndes. Der er en webserver (apache) med PHP4 som skal bruges til formålet, hvis der skal bruges andre ting, f.eks. sql vil det kunne lade sig gøre at sætte op. Detaljer kan ligeledes udveksles til den der melder sig, og findes egnet.
Avatar billede -mascot- Nybegynder
12. juli 2001 - 12:57 #1
godt nok leder du efter noget i php4 men ok....her er en i java hvis det var noget...
www.jpilot.com
Avatar billede michaelras Nybegynder
12. juli 2001 - 14:43 #2
Staal: Jeg er da allerede igang med at lave en PHP4/mySQL IRC interface... Det har jeg da snart været længe, selvom det har ligget noget i baggrunden det seneste stykke tid...

The_Real
Avatar billede staaland Nybegynder
12. juli 2001 - 16:06 #3
jpilot var en fin ide, hvis det ikke var for 2 facts:
1. Registration fee is only US$49.99. (puha, wadr. 50 dollars for en bunke java, stygt.)
2. Det er java.

Avatar billede staaland Nybegynder
12. juli 2001 - 16:07 #4
The_Real: uhm.. allerede arbejder på? ;) uhm.. my favorit developer, hvornår har du tid til at gøre det færdigt? ;)
Avatar billede -mascot- Nybegynder
12. juli 2001 - 16:53 #5
jeg ved godt du ikke vil have Java...men bare for at gøre dig op mærksom på det kan man sagtens bruge den uden den er registret...
Avatar billede staaland Nybegynder
12. juli 2001 - 17:36 #6
vides. den sutter uden reg. derudover sutter java. Jeg skal gerne give betydeligt mere end 50 dollars for et godt udviklet php system til det, men java vil jeg ikke betale for, og kun til nøds køre, hvis der ikke er andre muligheder.
Avatar billede -mascot- Nybegynder
12. juli 2001 - 17:52 #7
det ved jeg godt....men man kan lige så godt opfodre folk til at dl mIRC eller lign. progs.
Avatar billede staaland Nybegynder
12. juli 2001 - 19:20 #8
nope.
Avatar billede staaland Nybegynder
12. juli 2001 - 19:20 #9
jeg sagde btw. irc. mIRC er en skændsel mod den protokol.
Avatar billede -mascot- Nybegynder
12. juli 2001 - 19:24 #10
hehe....hvorfor ?
Avatar billede kvanque Nybegynder
12. juli 2001 - 20:39 #11
fordi at mIRC sutter på rigtig mange måder, ingen mulighed for flere servere etc.

hvis du vil have en bedre irc client kan jeg anbefale xIRCON eller Dirc
Avatar billede staaland Nybegynder
12. juli 2001 - 20:51 #12
BitchX er godt, og x-chat virker.
mIRC er ikke en option på irc.
Avatar billede NanoQ Nybegynder
19. juli 2001 - 11:44 #13
staaland, har du kigget på javirc?

http://www.javirc.com

Det er faktisk slet ikke så dårligt :)

NanoQ
Avatar billede staaland Nybegynder
19. juli 2001 - 13:39 #14
jeg tager en kigger på den, så jeg ved om/hvordan den er cripplet før registration. Den er dog stadig JAVA, og jeg er ikke voldsomt vild med JAVA.
Avatar billede staaland Nybegynder
19. juli 2001 - 13:43 #15
Det jeg skal bruge en (meget gerne PHP) IRC fætter til, er som følger:
1. lokke nye brugere til IRC, uden de behøver fatte at downloade en client.
2. kunne chatte selv, fra en maskine hvor jeg ikke må installere noget på.
Avatar billede NanoQ Nybegynder
19. juli 2001 - 13:50 #16
Tjaahh... javirc\'en løser jo begge... selvom det ER java :)

Jeg har selv brugt den en del, med tilfredsstillende resultater.

Skal det være PHP kunne http://phpwizard.net/projects/phpChat/ være et alternativ. Jeg har dog ingen personlige erfaringer i opsætning af scriptet :)

NanoQ
Avatar billede staaland Nybegynder
19. juli 2001 - 15:09 #17
JAVA\'en løser ikke at jeg selv skal kunne holde ud at bruge den :P
Hvad angår php dimmeren:
On top of that, no client-side interaction is needed as all interfacing with the network is done server-side. This enables all users behind a firewall to still use IRC services, as opposed to the common Java clients (which also require you to have a Java-enabled browser).
Såvidt jeg kan fortolke det der, betyder det at de får serverens hostname på IRC, det er jeg ikke særlig vild med, for det betyder at jeg skal g:line alle webusers for at nakke EN spasser.
Mange tak for forslagene, men indtil videre ser det ikke ud til at kunne bruges. (Ja, jeg er både besværlig og særdeles træls.)
Avatar billede staaland Nybegynder
19. juli 2001 - 15:24 #18
come to think of it, vil det være konsekvensen i alle php chats, men det jeg søger skal være udviklet med en ident der altid vil være statisk for den samme bruger.
Avatar billede NanoQ Nybegynder
19. juli 2001 - 15:31 #19
Du finder ikke en php chat, hvor du kan sætte individuelle ident\'s
Avatar billede NanoQ Nybegynder
19. juli 2001 - 15:33 #20
Hmmm... se lige lidt nærmere på http://www.ortelius.de/phpopenchat/

NanoQ
Avatar billede staaland Nybegynder
19. juli 2001 - 15:46 #21
jeg har set det gjort ;) desuden udvikler The_Real på en hvor det bliver gjort :P
Avatar billede staaland Nybegynder
19. juli 2001 - 15:47 #22
ack, pis. jeg hader den knap. ehm.. du blev afvist før jeg kiggede, fordi jeg fik krampe i den finger der befandt sig på knappen da jeg gik over afvis ;)
Avatar billede staaland Nybegynder
19. juli 2001 - 15:48 #23
jeg titter lige, og dumper en comment, hvis du skal poste et nyt svar for at få points (såfremt phpopen dimsen virker)
Avatar billede staaland Nybegynder
19. juli 2001 - 15:53 #24
uhm.. den er såvidt jeg kan se kun \"IRC-like\". desuden vil jeg foretrække at få den udviklet, så jeg satser på The_Real lidt endnu. (puha, det bliver dyrt i timer ;))
Avatar billede NanoQ Nybegynder
19. juli 2001 - 22:00 #25
Du er jeg godt i i java igen.

Men tjeck lige http://www.zonebit.com/mainmenu/chat/chat.htm

Ganske simpel. Til at finde ud af for selv helt nye brugere. Pæn og overskuelig.

Og læg lige mærke til, at ident automatisk sættes til nick.

Hent fra: http://www.jpilot.com/

NanoQ

Avatar billede -mascot- Nybegynder
20. juli 2001 - 11:26 #26
nanoq>> det er jo den jeg har foreslået...
Avatar billede NanoQ Nybegynder
20. juli 2001 - 11:27 #27
men nu er den foreslået igen :)
Avatar billede -mascot- Nybegynder
20. juli 2001 - 11:30 #28
hehe...jah
Avatar billede staaland Nybegynder
20. juli 2001 - 19:37 #29
Efter min model skal ident ikke være nick. De kan blot tage nyt nick, hvis ident = nick. dog er der ved den der JAVA dims deres egen IP, så det er ikke helt samme issue som ved f.eks. php, men JAVA er ikke hvad jeg søger, plus det at man skal se på den forbandede \"this crap is not fucking registered\" for hver linie man skriver. (pardon my french)
Avatar billede kunze Nybegynder
26. juli 2001 - 01:27 #30
Jeg tror ikke folk er enige i din holdning til mIRC men den er da ikke helt perfekt...

Det må klart være den mest brugte IRC klient!! :D
Avatar billede staaland Nybegynder
26. juli 2001 - 02:48 #31
windows er også det mest brugte OS. uvidenhed er årsag til mange tåbelige ting.
Avatar billede kunze Nybegynder
26. juli 2001 - 02:51 #32
Det har du søreme ret i!

Jeg ville mene at MacOS X er det bedste alternativ da Linux er lige en tand for avanceret for almindelige mennesker ;)

Giv mig et link til den IRC klient du omtalte.. Please :)
Avatar billede staaland Nybegynder
26. juli 2001 - 04:34 #33
www.xchat.org (windåse versionen STINKER)
www.bitchx.org (ligeledes her stinker windåse versionen)

jeg er ikke vild med PinkBSD (MacOS X) - eftersom de ikke fatter at sætte permissions, ellers er ideen fed.
Avatar billede kunze Nybegynder
26. juli 2001 - 14:12 #34
Den eneste grund til at jeg bruger Windows er ikke fordi jeg ønsker det men hvis jeg brugte noget andet kunne jeg ikke spille med vennerne ;)

Det er jo tæt 85 % af alle computere der kører Windows :)
Avatar billede cybermouse Nybegynder
30. juli 2001 - 19:12 #35
har du kigget på den her open license web irc klient http://eirc.sourceforge.net/ ? den er desværre jave men virker suverænt
Avatar billede Slettet bruger
03. august 2001 - 22:10 #36
Hej staaland, jeg skal ellers love for at der er mange ting i din verden der stinker!

>windows er også det mest brugte OS. uvidenhed er årsag til mange tåbelige ting.

mon ikke der et eller andet sted er tale om brugervenlighed?

Klim
Avatar billede staaland Nybegynder
28. august 2001 - 23:27 #37
spørgsmålet her lader ikke til at blive til noget seriøst, så jeg knapper det igen.
Avatar billede staaland Nybegynder
28. august 2001 - 23:32 #38
der blev sagt \"PHP\" og \"IRC\" - ikke \"JAVA\" og IRC \"lookalike\"