Avatar billede mawa Nybegynder
23. august 2009 - 21:51 Der er 10 kommentarer

Opsætning af HP Photosmart C6380 til trådløs netværk

Hej,

Jeg har købt en HP Photosmart C6380 All-in-One, Nu vil jeg meget gerne have den til at køre, så ejg kan printe osv. trådløst mellem den og min bærbar.
Men hver gang jeg prøver, at sætte den op, kan min bærbar (også HP, med Vista) ikke finde den.

Jeg skal bruge netværksnavn, IP-adresse, port, og andet, men er ikke lige sikker på at det er det rigtige.
Har skrevet følgende:
IP - 192.168.100
Værtsnavn - HP41B23F
Port - 9100

Kan det være min port, der er forkert? Det kommer godt nok med forskellige inputs af sig selv når jeg skriver Værtsnavn.

Printeren ser godt nok ud til at være tilsluttet netværket.

- Mawa
Avatar billede nissen2630 Novice
23. august 2009 - 23:48 #1
Du kan udskrive netværks opsætningen fra din printer's menu.

Når du har fundet dens ip adr. går du ind i opsætningen via Iexplore ell. lignende ved at skrive din printers IP adr. i adresse linien.

Inde i opsætnings menuen kan du rette din IP til at være en fast adresse som jeg varmt vil anbefale. Den har det med at hoppe lidt rundt i de nederste adresser på din router.

Når den er ændret på printeren går du i indstillinger for printeren på din/dine pc'er og retter ip adressen til den samme som du satte på printeren.
Avatar billede mawa Nybegynder
24. august 2009 - 08:19 #2
Okay, men nu er det sådan at jeg har en 3-router, og er det så inde i DHCP-instillingerne? Der står noget med

IP adress: 192.168.1.1
Subnet mask: 255.255.255.0

Start IP: 192.168.1.100
End IP: 192.168.1.200

DHCP lease time(s): 86400

Hvad går jeg så præcist ind i, for at ændre instillinger for de ting, der skal ændres? Lige nu er jeg på så bar bund, at jeg helst gerne vil vide det hele i detaljer :)
Avatar billede nissen2630 Novice
24. august 2009 - 08:24 #3
Det er ikke på din router du skal ændre instillinger det er på printeren.

Udskriv netværks opsætningen fra printeren via den egen menu og følg min vejledning.
Avatar billede dragonknight Juniormester
24. august 2009 - 13:31 #4
I tilfælge af "Skrevet man. d. 24. august 2009 kl. 08:19:39" skal du vælge en IP adresse i printeren som ikke er mellem
Start IP: 192.168.1.100
End IP: 192.168.1.200

F.eks. 192.168.1.50
Avatar billede mawa Nybegynder
24. august 2009 - 14:15 #5
Nu har jeg ændret min printers IP-adresse til 192.168.1.201. Men når jeg skriver det i min adresse-linje kommer der ikke noget, den siger bare, at den ikke kan finde siden.

Men hvilken port skal jeg skrive, når jeg vil tilføje printeren på computeren? Kan det ikke være en del af problemmet?
Avatar billede dragonknight Juniormester
24. august 2009 - 14:23 #6
Hvis du i printeren anvender en af IP adresserne fra 192.168.1.100 til 192.168.200 kan du få problemer.

Visse routere tillader ikke dette, og andre i kan du reservere en IP adresse til printeren i IP rangen, så løsningen afhænger af din router.
Hvis den ikke tillader dette, skal du som jeg skrev tidligere vælge en IP i printeren uden for rangen, som f.eks. 192.168.1.50
Hvis den tillader det, skal du i routeren reservere IP adressen 192.168.1.201 til printeren.

Når routeren router trafikken korrekt, bør opsætningen af selve printeren på en PC være lige til, da HP's installationsprogram så selv finder printeren på netværket.

I routerens opsætning skal du kunne se Printeren under tilsluttede enheder, når routeren router korrekt.
Avatar billede mawa Nybegynder
24. august 2009 - 19:11 #7
Umiddelbart kan jeg ikke se om den tillader det. Synes faktisk ikke at jeg kan se så meget omkring de indstillinger inde på dens opsætning.
Avatar billede dragonknight Juniormester
24. august 2009 - 21:02 #8
Hvilken router har du ?
Avatar billede mawa Nybegynder
24. august 2009 - 22:03 #9
3's router. En E960 - HSDPA Wireless Gateway.
Avatar billede mawa Nybegynder
10. oktober 2012 - 09:58 #10
Dragonknight, skriver du et svar? Så får du point :)
Det er sikker bare mig, der har dummet mig