Avatar billede jskmail Nybegynder
22. august 2009 - 17:03 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Printer russisk

Min Brother DCP 117 printer "russisk" - men kun i PDF'er. Har lige fået ny computer og har installeret driveren til vista, men det har ikke hjulpet.

Har prøvet den samme pdf fra anden computer, og her kommer den fint ud.

Hvad kan jeg gøre, så jeg får det til at virke her??

Det er som om at fontene mangler og derfor printer den totalt ulæseligt, men alligevel, lyder det underligt. Når det er fra en PDF.
22. august 2009 - 23:32 #1
Skal vi gætte:
Win98, ME, W2000, XP, Vista, Win7, OS/2, Unix, Linux, ... ?

Hvilken PDF Reader (=udskriver) bruger du ?

http://www.adobe.dk/products/acrobat/readstep2.html ?
Avatar billede jskmail Nybegynder
23. august 2009 - 07:27 #2
Vista (havde jeg altså skrevet:0)....og readeren er dansk 9,0 (og har nu for at være 100% sikker på at det er den rigtige reader først afinstalleret og så installeret igen).

Men den printer stadigvæk "russisk". Det er som om at fonten mangler over til printeren, men sådan burde det da ikke hænge sammen... eller...
bare for mærkeligt, det er en fil fra offentligt rum og her plejer aldrig at være problemer.

Ingen problem at printe fra word o.s.v., kun fra PDF.

Ærgerligt at man ikke kan lægge en fil ind, så man lige kan vise hvad der sker...
23. august 2009 - 10:00 #3
... dvs. på skærmen er det godt nok ?

Sansynligvis et printeropsætnings'problem' - men check i AcrobatReader's printer dialog, der er flere muligheder...
Avatar billede ole_madsen Ekspert
23. august 2009 - 10:23 #4
Jeg har hørt om problemet før - jeg mener det blev løst ved at skifte printerdriveren til en anden type (PCL->PS).

De fleste nyere hjemmeprintere bruger så kun samme type sprog - så det kan ske det ikke er en brugbar løsning (jeg kender ikke Brother overhovedet).

Et andet alternativ er at forsøge med en anden PDF reader: http://www.foxitsoftware.com/pdf/reader/download.php

Se hvordan udskriften er fra ovenstående.

Og jo, du kan rent faktisk godt mangle fonten. Visse PDF´ere har ikke indlejret fonten (for at spare plads), og det kræver så at PC´en eller printeren har fonten, for at det kommer rigtigt ud. Det mest normale i dag er dog at indlejre fonten i PDF dokumentet.
Avatar billede jskmail Nybegynder
23. august 2009 - 13:07 #5
ja, det er rigtigt på skærmen. Gik så ind i printerdialogen og satte indstilling til at udskrive som BILLEDE (det var godt nok kun tekst pdf'en indeholdt)men VUPTI, nu kom det rigtigt ud!!
Gåden er løst, blot ved at sætte det lille flueben ved "billede". Super, jeg er glad.

Karise_lary, lægger du svar... og Ole, tak for dit input, som jeg ville have prøvet hvis ikke det i printerdialogen havde virket.
23. august 2009 - 13:33 #6
... Jeg mente nok at der skulle 'et eller andet fluepin til' i AcrobatReader's printerdialogbox. Det er vist anhængig af printer model/type/... Teoretisk tager det liiiiiidt længere tid for systemet at udskrive (Istedet for 20 sekunder så 30 sekunder - det er vel lige meget?), men nu ka' det jo læses *S* ...