18. august 2009 - 15:17Der er
14 kommentarer og 1 løsning
Ingen ikoner på skrivebordet når jeg starter min bærbar
Hej
Jeg har en bærbar med windows vista installeret. Her for nyligt er den begyndt ikke at vise nogen ikoner på skrivebordet når jeg logger ind på min bruger. Jeg har prøvet at lave en systemgendannelse, og efter det kom ikonerne frem første gang jeg genstartede, men har ikke været der siden.
Hvis jeg slukker for explorer.exe i "windows jobliste" og starter det igen, kommer ikonerne frem på skrivebordet.
Hvordan fixer jeg dette problem, så jeg ikke behøver at slukke og starte explorer.exe hver gang jeg tænder computeren?
Til Vista styresystem: Gå i Start - Skriv i søgefeltet > cmd > vælg det program som hedder > cmd.exe > og højreklik på den og sig "Kør som administrator" Skriv: SFC.exe /Scannow > ENTER Indsæt din Windows CD/DVD, hvis du bliver bedt om det. Efter scanningen > Genstart…
Der er stadig ingen ikoner når jeg logger ind / booter
Men ikonerne bliver vist i et par sekunder så går de væk ..
Der er et "program" (tror det er noget indbygget i vista) i nederste højre hjørne, der når man holder musen over det, siger "præsentationsindstillingerne er slået til" som ikke plejede at være der før. Når det kommer frem under boot er det på ca. samme tid ikonerne forsvinder ..?
Prøv med: Start->Kør og skriv GPEDIT.MSC Find: Computerkonfiguration ->Administrative skabeloner ->Windows-komponenter ->Præsentationsindstillinger Højreklik på Præsentationsindstillinger, vælg Egenskaber og aktiver den. Skidtet skulle meget gerne være slået fra :-)
Eller også søger du på C: drevet efter 'mobilitet'. "Windows Mobilitetscenter" viser sig - dobbeltklik på den, og modificer indstillingerne (Hvis du af og til har brug for at præsentere et eller andet for en større forsamling).
jeg har downloadet filen og åbnet den med excel, men der står ikke noget vedr registreringsdatabasen .. der står noget om "whats new" og "legal notice" osv .. ?
Jo, det er skam altsammen - bare man kigger forbi forsiden :-)
Det er disse to nøgler det drejer sig om: HKCU\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Policies\PresentationSettings!NoPresentationSettings HKLM\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Policies\PresentationSettings!NoPresentationSettings
Det underlige er, at efter 'Policies' er der ingen 'PresentationSettings' - heller ikke i Vista Business, som er forsynet med Gpedit.
Men der er selvfølgelig intet i vejen for at oprette nøglen PresentationSettings, højreklikke på 'Standard' ovre til højre, vælge 'Rediger', og indsætte NoPresentationSettings som Værdidata.
Det har jeg gjort nu, men det hjælper ikke :(Præsentationsindstillinger er stadigvæk sat til når jeg logger ind. Jeg har fundet ud af at man kan gå ind i windows mobilitetscenter og tage det fra, men det starter bare igen når jeg genstarter computeren
Klik på Winlogon, og se om 'Shell' (i højre kolonne), har værdien "explorer.exe". Har den ikke det, dobbeltklikker du på Shell og retter det. Efter en reboot skulle alt være i orden igen :-)
Jeg gætter på at du har en ASUS. Jeg havde samme problem.
Gå ned i din strømstyring (programmet hedder Power4GearXtreme - eller noget i den stil), og gå så ind i det der hedder Quiet Office, gå ned i 'Hide Icons' og vælg 'No'. Det skulle løse dit problem :-)
Tilladte BB-code-tags: [b]fed[/b] [i]kursiv[/i] [u]understreget[/u] Web- og emailadresser omdannes automatisk til links. Der sættes "nofollow" på alle links.