Avatar billede Annez_H Nybegynder
18. august 2009 - 00:39 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Lære at bruge Visual Basic

Jeg har efterhånden arbejdet meget med Excel og kan alle basisfunktioner. Dog har jeg fundet ud af, at Excel har mange flere muligheder end jeg umiddelbart vidste. Jeg er derfor interesseret i at gå skridtet videre ved hjælp af Visual Basic, men mangler nogle gode hjemmesider/bøger til at komme videre.

Er der nogle der kan hjælpe mig, så jeg ikke bare kaste mig selv i havet uden noget håb for at nå kysten igen? :D

På forhånd tak
Avatar billede supertekst Ekspert
18. august 2009 - 00:46 #1
Prøv at se spm. 882545 - der er lidt inspiration - ellers Google!
Avatar billede mega-hawk Nybegynder
18. august 2009 - 11:51 #2
Jeg vil sige bogen "Start på visual basic 6" er en fantastisk bog og ellers en god hjemmeside vil jeg sige ville være http://www.vb6.us/ detsværre på engelsk men de har også meget godt
Avatar billede Annez_H Nybegynder
18. august 2009 - 17:48 #3
Tak til jer begge!

@ mega-hawk:

Har søgt lidt på bogen og fundet den. Hvad angår hjemmesiden, gør det ikke noget at den er på engelsk, så længe jeg kan få noget ud af den.

Jeg har en idé om, at visual basic kan anvendes til at gøre nogle forskellige arbejdsopgaver lettere, og da disse ikke er indbygget i vores system, håber jeg at kunne finde en måde at udvikle noget. Måske mig der er for ambitiøs, men hvis man ikke prøver sker der jo intet... :)
Avatar billede falster Ekspert
18. august 2009 - 21:55 #4
Da du - så vidt jeg kan forstå - vil anvende VBA, kan Michell Cronbergs "Grundlæggende programmering med VBA" også anbefales.

http://www.globe.dk/TradePoint/Item_View?itemNo=FG006-3
Avatar billede Annez_H Nybegynder
19. august 2009 - 00:12 #5
@ falster:

Ser ud som om det er noget ala det jeg leder efter.

Hvordan er det så jeg giver jer point? :)
Avatar billede mega-hawk Nybegynder
19. august 2009 - 16:56 #6
Jeg har ikke brug for points så bare giv dem til de andre.

Selv er jeg stort set lige begyndt på vb6 og synes da det er sjovt at lege med og har lært rigtig meget af bogen og ja så bruger jeg flitti forummet her he he.

Men held og lykke med det
Avatar billede kedde65 Praktikant
19. august 2009 - 18:47 #7
Hej
Der findes mange ting derude, som du kan bruge til at komme igang med Excel programmering. Michell Conbergs bog er et rigtigt godt bud, ellers er der rigtigt mange bøger på Amazon.

Der er ingen tvivl om at Excel VBA kan gøre mange arbejdsopgaver langt hurtigere og mere drifsikre. Jeg kan naturligvis anbefale dig et intensivt kursus, hvor de konkrete arbejdsopgaver bliver inddraget. Det vil kunne give dig en god start.

Stor hilsen
Christian
ck@officekonsulenterne.dk
Avatar billede Annez_H Nybegynder
20. august 2009 - 17:52 #8
@ hawk:

Thanks - og vil jeg bestemt også gøre!

@ kedde65:

Ja, det er lige netop derfor jeg har tænkt mig, at prøve at få lidt viden, så disse kan udføres uden at skulle have eksterne folk til at gøre det. Til at starte med vil jeg dog give bogen et skud og lege lidt med det, men ellers vil jeg bestemt vende tilbage, hvis jeg skulle gå i stå :)