Avatar billede madsG1234 Nybegynder
17. august 2009 - 23:04 Der er 15 kommentarer

Lan stik virker ikke til min stationær mere!

Hej jeg har købt en fin bærbar i eksperten, og jeg har sat mit lan stik fra min stationær i den for at internet. det hele virkede som det skulle jeg skrev kode osv og det fungerede. men problemet er nu vil jeg have  stikket tilbage til min stationær.. og den kan jeg ikke få til at fungere. PLEASE HJÆLP MIG!!!!! hvordan for jeg lan stikket til at virke i min stationær nu?
Avatar billede bpraem Nybegynder
17. august 2009 - 23:11 #1
Du skal sikkert bare vente 4 timer... så virker det igen..

Nogle udbydere "tillader" kun en PC på nettet af gangen.. så de registrere din MAC adresse Det gør den hver 4. time.

Man kan også ringe til udbyder og sige der er kommet nyt udstyr på. så kan de få den på med det samme.

Hvis det er det der er problemet kan det løses med en router med indbygget switch.. så tager de MAC adressen fra routeren...
Avatar billede Slettet bruger
17. august 2009 - 23:14 #2
Hvilken internet udbyder har du?

Stofanet har nogen underlige regler for, hvor mange forskellige computere du må bruge på den samme opkobling - så det er muligt, at du simpelthen ikke kan komme på, fordi din bærbares mac adresse stadig står som aktiv på udbyderens central.

Hvis du kigger i netværksindstillinger, siger windows så, at netkablet er sat i eller at det ikke er?

Hvis den ikke siger, at der ikke er noget netkabel i, så prøv at køre en ipconfig -all i cmd.exe og post resultatet her.
Avatar billede madsG1234 Nybegynder
17. august 2009 - 23:17 #3
Den står at alt er tilsluttet, men nettet virker ikke
Avatar billede bpraem Nybegynder
17. august 2009 - 23:20 #4
Hvor har du Internet ?
Avatar billede madsG1234 Nybegynder
17. august 2009 - 23:26 #5
Haha, lyder nok dumt er jeg faktisk i tvivl om. mine forældre der styrer det.. har aldrig rigtig været til det it halløj.. men jeg prøve at lade den stå i 4 timer så..
skal computeren være tændt?
Avatar billede bpraem Nybegynder
17. august 2009 - 23:28 #6
hehe... oki..

Nej den behøver ikke være tændt..
Avatar billede madsG1234 Nybegynder
18. august 2009 - 15:25 #7
den har stået i over 4 timer nu.. og virker ikke.
sikker på den ikke skal være tændt?
Avatar billede Slettet bruger
18. august 2009 - 16:25 #8
Den skal ikke være tændt. Hvis det er det omtalte problem, så bliver computerens mac adresse gemt på dit modem/din router og slettet igen når den ikke har været aktiv i et givent interval.

Hvis du ikke kan give os flere oplysninger kan vi desværre ikke rigtigt hjælpe dig.
Avatar billede madsG1234 Nybegynder
18. august 2009 - 23:33 #9
skriv alle de oplysninger i har brug for. så skal jeg nok få dem hurtigst muligt. og tak for jeres hjælp
Avatar billede Slettet bruger
19. august 2009 - 00:50 #10
En god start ville være at vide hvilken internet udbyder i har derhjemme.

Nummer to kunne være et dump af outputtet af en ipconfig -all i cmd.exe... wintast+r og skriv cmd - i kommandopromten der kommer op skriver du ipconfig -all og kopierer indholdet herover.
Avatar billede bpraem Nybegynder
19. august 2009 - 07:33 #11
I de 4 timer du venter... må den anden pc ikke være på. Netstikket skal sidde i den stationære og skal være den første pc der prøver at kommunikere med internettet efter de 4 timer..

Men som GustavNikolaj siger.. det ville være lettere hvis du kunne fortælle hvem jeres udbyder er... Så kunne du også ringe til dem og få dem til at slette den gamle MAC adresse... og så fandt du samtidig ud af om det overhoved er det der er problemet..
Avatar billede madsG1234 Nybegynder
19. august 2009 - 20:05 #12
Jeg har yousee
Avatar billede Slettet bruger
20. august 2009 - 01:59 #13
TDC (Yousee) har ikke nogen regler for max antal klienter på en forbindelse.

Kunne vi få det ipconfig-dump?
Avatar billede madsG1234 Nybegynder
14. september 2009 - 18:15 #14
hvad er det? og hvor kan jeg finde af hvad for et ipconfig-dump jeg har?
jeg har prøvet og kigge ved internet i kontrol panel. ved den der hvor family pakke trykkede jeg på reparer og så sagde den et eller andet med den ikke kunne på grund af et eller andet med tcp/ip
Avatar billede caller Nybegynder
15. oktober 2009 - 03:37 #15
Yousee har som standard en begrænsning på en ip-adresse. Hvis du vil have flere computere på, på samme tid skal du enten have en ekstra ip-adresse (10kr/mdr) eller have tilkoblet en router