Avatar billede eclipse89 Nybegynder
17. august 2009 - 10:43 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Netværksprinter, Hvilken? Hvordan?

Hey alle!

Jeg står og skal have en ny printer, og ville gerne have en som min kæreste og jeg kunne printe fra, trådløst via vores bærbare computere. Jeg har kigget på nogle Lexmark Wifi printere, men ved ikke rigtigt om dette for "dyr" en løsning på problemet..

Jeg har en Linksys WRT54G2 Router sat op, til at fordele netværket i lejligheden.

Mit spørgsmål er nu, og det ville være bedre/nemmere at:

1. Få fat i en printer med RJ-45 (Ethernet) indgang og sætte den til min router.

2. Få en printserver. (denne skal vel, også sættet til min router i sidste ende? :huh:)

Jeg har kigget på en flg. printere indtil nu..

Lexmark z2420 Printer m/ Wifi

HP OfficeJet 6000 Printer m/ Ethernet indgang

Hele idéen er at jeg ikke skal have nogle computer tændt for at den "forbliver" delt på netværket, da jeg netop har skrottet min stationærer..

Håber i kan fortælle mig om min nuværende tanke er helt ude i skoven, eller komme med nogle svar til hvordan jeg nemmest (og helst billigst) løser mit problem..

På forhånd tak..

Edit:

Fladt lige over den her, hos Elgiganten - HP Photosmart C4580 Printer med Wifi Video Præsentation
Avatar billede lsskaarup Nybegynder
17. august 2009 - 13:29 #2
Jeg vil til hver en tid anbefale Canon. Maskinerne er dyrere i indkøb, men tilgengæld er blæk billigere. Så kommer man ikke i den situation som jeg tidligere har oplevet, hvor købet af en ny blæk patron faktisk ikke kunne betale sig i forhold til en ny printer.

Se f.eks. denne http://www.canon.dk/For_Home/Product_Finder/Multifunctionals/Inkjet/PIXMA_MP620/index.asp
Avatar billede eclipse89 Nybegynder
17. august 2009 - 13:53 #3
Den ser lækker ud den der Canon.. Kan se at El Giganten har den 749,-
Avatar billede lsskaarup Nybegynder
17. august 2009 - 14:04 #4
Der findes også en større model, som kan noget mere, såsom automatisk duplex og andre spændende ting, som dog ikke er i voldsom kurs hos den almindelige "Hr og Fru Jensen" bruger.

Jeg har selv en ældre model, som jeg er utroligt glad for. Den er dog koblet via USB, da den står lige ved siden af min pc, og USB er trods hurtigere end netværket i maskinen.
Avatar billede eclipse89 Nybegynder
18. august 2009 - 00:19 #5
Tror jeg kører med Canon MP620, primært pga. at den har samme funktioner som både HP C4580 og J4580, men dens blækpatroner er meget billigere og nemmere at udskifte, idet at farverne er i seperate patroner frem for én samlet patron som ved HP maskinerne..
Avatar billede eclipse89 Nybegynder
27. december 2010 - 15:18 #6
Lukket