Avatar billede Gnoleben Nybegynder
15. august 2009 - 23:46 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Udvide rækkevidden på trådløst netværk?

Jeg har en trådløs router af mærket  , men den rækker ikke ind i min stue, hvor jeg tit sidder med min bærbar.

Derfor vil jeg høre, om det er muligt at købe noget udstyr, der forlænger rækkevidden?

Jeg har et internetstik i min stue, hvor jeg kan sætte boksen til, men er usikker på, om jeg kan købe en trådløs router til, eller om jeg skal erhverve mig en "forlængerboks".
Avatar billede Slettet bruger
16. august 2009 - 00:13 #1
Du kan enten anskaffe dig et access-point som så sluttes til stikket i stuen ( http://www.edbpriser.dk/Search/Products.aspx?s=price&nf=%252bspecifictaxonomy%253a%255e%2522Netv%25c3%25a6rk%257c4%252fAccess%2bpoint%257c71%2522%2524&cpath=1-4-71&sp=all ), eller en såkaldt "range extender" som kan købes fra Linksys (jeg ved ikke om der er andre producenter der sælger et lignende produkt) her: http://www.linksysbycisco.com/US/en/products/WRE54G
Avatar billede dragonknight Juniormester
16. august 2009 - 00:26 #2
Prøv dette inden du anskaffer dig mere udstyr.

Hent og installer www.netstumbler.com
Den kan fortælle hvilken kanal der anvendes på de trådløse net den kan se.

På din router, skal du helst have mindst 2 kanaler til andre trådløse net. Hvis du f.eks anvender kanal 3, så skal den selvfølgelig være ledig, men kanal 2 og 4 skal også helst være ledig.
Avatar billede dragonknight Juniormester
16. august 2009 - 00:29 #3
I dit tilfælde ville jeg opholde mig i stuen når netstumbler afsøger for trådløse net.
Avatar billede Gnoleben Nybegynder
16. august 2009 - 00:32 #4
Hov. Jeg glemte at sige, det er en D-Link Wireless Router, jeg har.

Vil et access-point af et andet mærke være kompatibelt med min router?
Avatar billede thov Forsker
16. august 2009 - 05:17 #5
Er computeren med Vista, kan du undersøge netværket med Vistumbler http://www.vistumbler.net/

Kontroller også netkortets power indstilling, som skal stå på max. Og selvom det gør det (er på max.), kan computeren godt være en 'svagpisser'.
Lenovo'er (dem jeg har haft fat i), er fornærmeligt ringe i forhold til Acer og Fujitsu/Siemens.
Avatar billede Gnoleben Nybegynder
16. august 2009 - 11:49 #6
Jeg har Mac, så er der et modstykke til netstumbler?

Er formålet at få tjekket, hvilken kanal, der er færrest som bruger - så jeg får det optimale ud af det?
Avatar billede dragonknight Juniormester
16. august 2009 - 14:51 #7
Formålet er at finde en kanal, som ingen bruger, og hvor nabokanalerne på hver side også er ledige. Det er ikke altid muligt, men den bedste løsning.
Avatar billede Gnoleben Nybegynder
15. november 2010 - 20:56 #8
Luk