Avatar billede Draka Nybegynder
14. august 2009 - 15:08 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Optimer computer

Hej jeg har min fine computer som jeg har købt for ca. ½år siden.
Men nu begynder den at bliver langsom når den arbejder.
Selve hardwaren skulle der ikke være nogen problemer med, men overvejer om der kunne være cookie eller anden som kunne gør den langsom.
Computeren kører med Windows vista fuld updatet, og jeg bruger en ny router samt vista firewall imod hacker angreb.  jeg bruger også  Avast! Virues program.
imod spyware har jeg Glary Utilities Pro.

Men selve spørgsmålet går nu ud på om hvad skal jeg gør for den bliver hurtig igen ???

p.s alle min program skulle være fuld updatet så… om de bare ikke kan samme eller jeg har for mange. Det jo så et godt spørgsmål.
Avatar billede htmlkongen Novice
14. august 2009 - 15:34 #1
Fuldt opdateret siger hårdt sagt intet om hastigheden.

Kort sagt så er der en guide her som beskriver hvad der er vigtigt at gå efter til en anden gang - inden du køber noget. Mange vælger nemlig det forkerte fra starten - og så bliver langsomme computere en hastighed. Det er ikke ensbetydende med at den er ny at den er "hurtig" - og slet ikek et halvt år efter. Guide her: http://fix-it365.dk/computerhjaelp/hvordan-virker-en-pc/

Du kan slette cookies i din Browser - det vil ændre lidt - men ellers an du disable tilføjelsesprogrammer i IE som ikke er nødvendige. Efterlad Java, Flash mv aktiveret.

Hvor mange RAM har du installeret og hvilken version af Vista har du?
Avatar billede b-and Novice
14. august 2009 - 16:30 #3
Prøve med lidt oprydning:

Hent CCleaner her > http://www.spywareinfo.dk/#/manualer/ccleaner.htm
Installer CCleaner, og fjerne fluebenet udfor Yahoo Toolbar - ingen grund til at få det skrammel på.
Du skal ikke køre programmet endnu.

Hent RegSupreme her > http://www.spywareinfo.dk/#/manualer/regsupreme.htm
Lad programmet opdaterer, men du skal ikke køre programmet endnu.

Genstart i fejlsikret tilstand, hvis du ikke ved hvordan så kig her:
http://www.ctrlaltdel.dk/forum/forum_posts.asp?TID=23&PN=1

Start så CCleaner > Fjern fluebenet i cookies.
Klik på kør Cleaner og lad den fjerne hvad den finder i både Windows og Programmer.  Kør et par gange eller til der ikke er mere og komme efter.
Klik så på Register ovre i venstre side (den blå terning), klik på Skan efter problemer, når den er færdig, klik på Udbedre valgte problemer, lav evt. en backup af registreringsdatabasen, klik så på udbedre alle valgte problemer.  Kør et par gange, eller til der ikke er mere og komme efter.
Klik på OK, klik på Luk når den er færdig.

Start Regsupreme, klik på Registry cleaner
Første faneblad Options her sættes prikken i Aggressive.
Andet faneblad Mode her skal prikken være i Reference mode.
De resterende faneblade, skal man normalt ikke røre ved.
Når det er gjort, klik på Start, klik på Ja/Yes til advarslen.
Når forløbet er færdigt, klik på Fix.
Klik på Ja for at lave backup.
Please give a description for this backup
Jeg skriver altid datoen, f.eks 301207, klik så på OK.
Når den er færdig, klik på Close.
Gentag forløbet to-tre gange.
Genstart.

Vælg det rigtige styresystem og kør denne scanning.

Til XP styresystem:
Sæt Windows cd'en i drevet > når den popper-op så luk den ned oppe i det røde X i højre hjørne.
Gå i Start > Kør > Skriv: sfc /scannow - bemærk mellemrummet efter sfc > Tryk OK
Der kommer en bjælke så længe scanningen køre - og når den er færdig forsvinder den igen og du får ikke andre meldinger.
Genstart…

Til Vista styresystem:
Gå i Start - Skriv i søgefeltet > cmd > vælg det program som hedder > cmd.exe > og højreklik på den og sig "Kør som administrator"
Skriv: SFC.exe /Scannow > ENTER
Indsæt din Windows CD/DVD, hvis du bliver bedt om det.
Efter scanningen > Genstart…

Hjalp det??