Avatar billede ugilt Nybegynder
12. august 2009 - 13:36 Der er 18 kommentarer

TDC Home Duo og egen mailserver

Her lige fået konverteret mit gode gamle stabile bredbånd til en Home Duo, nu virker min egen mailserver ikke mere.
Indgående mails bouncer med denne besked:

Delivery to the following recipient failed permanently:

    user@my.dom

Technical details of permanent failure:
Google tried to deliver your message, but it was rejected by the recipient domain. We recommend contacting the other email provider for further information about the cause of this error. The error that the other server returned was: 554 554 <user@my.dom>: Relay access denied (state 14).

Min DNS er sat som:
A mx.my.dom
MX 10 mx.my.dom
MX 20 backup-mx.post.tele.dk

Er der en venlig sjæl der kan hjælpe med fejlsøgning da TDC siger alt er korrekt!

PFT
Avatar billede strikemusic Nybegynder
12. august 2009 - 13:56 #1
Har du fast ip
Avatar billede ugilt Nybegynder
12. august 2009 - 13:59 #2
Har bestilt fast IP, og TDC har 2 gange i dag bekræftet det er også er oprettet sådan. Men jeg har da også min mistanke...
Avatar billede jokkejensen Novice
12. august 2009 - 14:01 #3
www.yougetsignal.com <- check om porten er åben. port 25
Avatar billede strikemusic Nybegynder
12. august 2009 - 14:05 #4
Du kan se i din router hvilken ip adresse du har så kan du sammenligne med den de opgiver til dig. Nå men hvorfor at jeg spørger er at du skal have din mx til at pege på den nye ipadresse du har fået ved konverteringen det er sådan at de skifter den når du får home trio eller duo så tjek lige at det ikke er den samme som du havde før at du peger på
Avatar billede ugilt Nybegynder
12. august 2009 - 14:21 #5
Port 25 er lukket hvorjeg jeg relayer igennem backup-mx.
IP er samme som oplyst, og også det router rapporterer, og som er den nye.
Problemet ligger i, at der nu rapporteres der ikke må relay'es
Avatar billede strikemusic Nybegynder
12. august 2009 - 14:29 #6
peger din ipadr. på din mailserver
Avatar billede ugilt Nybegynder
12. august 2009 - 14:37 #7
ja, via mx og a records i dns
Avatar billede strikemusic Nybegynder
12. august 2009 - 15:07 #8
og port 25 0g 110 er åbne i routeren går jeg ud fra
Hvem er din dns udbyder er det gratisdns for du skal in og ændre der i din opsætning
Avatar billede ugilt Nybegynder
12. august 2009 - 15:10 #9
ja de porte er verificeret åbne i routeren.
DNS er hosted hos gullestrup, og jeg har lave rettelserne, og kan se  via dnslookup der vitterligt er rettet.
Avatar billede strikemusic Nybegynder
12. august 2009 - 15:21 #10
hvilken mailserver taler vi om er det en exchange2007 eller hvad
Avatar billede ugilt Nybegynder
12. august 2009 - 15:32 #11
det er en postfix server på debian - og som har kørt fint indtil jeg fik opgraderet båndbredden.
Avatar billede ugilt Nybegynder
12. august 2009 - 15:35 #12
jeg får overhovedet INGEN trafik ind på postfix serveren. Port 25 åben og testet lokalt, så jeg mener problemet ligger i manglende routing fra backup-mx - eller dns bøvl
Avatar billede strikemusic Nybegynder
12. august 2009 - 15:38 #13
Ah for pokker den kender jeg ikke så jeg må stå af her der må være en linuxmand blandt os :-)
Avatar billede ugilt Nybegynder
12. august 2009 - 15:45 #14
well, postfix kører nu ganske pænt hvis bare der var en der gad tale med den ;-)
Avatar billede leif Seniormester
12. august 2009 - 18:19 #15
Normalt kan du se hvad server som ikke tillader i dette tilfælde at Relay, er det TDC så er du nød til at tage fat i TDC
Avatar billede ugilt Nybegynder
12. august 2009 - 18:34 #16
hej leif. ja, jeg har netop haft mulighed for at debugge mod backup-mx og fejlen er uomtvisteligt her.
gad vide om tdc overhovedet har tænkt på egen mailserver på home duo/treo produkterne?
Avatar billede leif Seniormester
12. august 2009 - 18:44 #17
Muligvis ikke, men tag fat i TDC igen
Avatar billede ugilt Nybegynder
12. august 2009 - 20:08 #18
en venlig TDC supporter har forstået problemet og lover at kigge på det...