Avatar billede Mellanie Nybegynder
12. august 2009 - 12:07 Der er 7 kommentarer

Musik tilbage på ny pc fra iPod

Jeg ved ikke hvilken kategori jeg skal stille mit spørgsmål, så nu prøver jeg bare her...

Min pc er blevet stjålet. Dermed er min iTunes music også væk.
Jeg har dog stadig en smule musik tilbage på min iPod. Jeg vil så forsøge at lægge denne musik ind i mit nye iTunes bibliotek (har netop downloadet iTunes 8,0 til den nye pc). Da jeg allerede har et iTunes bibliotek på en anden computer (den der er stjålet) kommer der en box op med meddelelse om dette, da jeg sætter min iPod til computeren. Den skriver at man kun kan have ét iTunes bibliotek. Jeg kan så vælge at overføre køb. Det gør jeg så.
Nu ligger alle mine sange så under Enheder og Min iPod. Men alle sangene er "grå". De er altså inaktive. Jeg kan ikke markere dem. Hvad skal jeg gøre for at denne musik igen kommer ind på mit bibliotek således at jeg kan bruge den (lave playlister mm).
Har forsøgt som en gal at finde svar på apple og iTunes support sider, men det er mig helt umuligt at finde hjælp.
Håber virkelig én hos jer er rigtig skrap til det her og kan hjælpe mig

På forhånd tak.
Venlig hilsen Mellanie - en hjælpeløs grøn bruger af iTunes..
Avatar billede ladyhawke Novice
12. august 2009 - 12:18 #1
Prøv at bruge Floola: http://www.floola.com/modules/wiwimod/

Med det program kan du lægge filer ind på din pc, som pt. kun ligger på din ipod (det kan meget andet også).
Avatar billede Mellanie Nybegynder
12. august 2009 - 13:45 #2
tak for rådet. Nu har jeg downloadet programmet. Jeg ved desværre bare ikke hvordan det fungerer... øv. Hvad skal jeg gøre for at få mine iPod sange ind på det program?
Avatar billede ladyhawke Novice
12. august 2009 - 14:21 #3
kom nu, der er en bunke dokumentation om programmet...

Men det ville måske være smart at lægge programmet på din iPod (følg vejledningen).

Start programmet

Vælg dine sange
højreklik vælg "Copy to..."
klik på destination og vælg hvor du vil have dem hen på PC'en
Avatar billede Mellanie Nybegynder
12. august 2009 - 15:28 #4
Problemer er, at jeg ikke kan "vælge de sange" der ligger på min iPod. Det er en shuffle, så jeg kan ikke navigere på selve iPoden. Jeg kan kun gøre noget med dem, når de ligger inde i mit iTunes bibliotek. Men de er inaktive. Altså der sker ingenting, når jeg klikker på dem. Det er som om jeg ikke har adgang til dem længere fordi det ikke er det orginale bibliotek jeg lukker dem op i.
Hvis jeg bare kunne åbne sangene op i et andet program direkte fra min iPod, så det gik udenom iTunes. Men det tror jeg ikke jeg kan....?
Avatar billede ladyhawke Novice
12. august 2009 - 15:38 #5
Kan du ikke læse ipod'en som et drev i oversigten "denne computer"????? Det kan man da ellers altid (troede jeg)
Avatar billede Mellanie Nybegynder
12. august 2009 - 15:51 #6
Desværre.. der er ikke noget der hedder "denne computer" Det er windows Vista jeg sidder med (møj i øvrigt) Men jeg tror problemer er løst!

Jeg fandt ud af at få godkendt denne computer som nyt iTunes bibliotek. Herefter fik jeg overført købene til biblioteket fra min iPod (dette kunne åbentbart først ske efter computeren var godkendt). Nu virker skidtet igen. Åh, hvor er jeg glad! ;)

Men tak for rådet - og opbakningen ;) Nu har jeg da det andet program liggende til at bruge en anden gang

Hilsen Mellanie
Avatar billede ladyhawke Novice
12. august 2009 - 15:56 #7
Der er da også fil oversigt i Vista!
Jeg ved ikke hvad den hedder på dansk, men det er en meget basal funktion, den må du da kende. Prøv ellers at trykke på din windowstast og E samtidig, så får du den op...