Avatar billede mathiasiversen Nybegynder
11. juli 2001 - 17:22 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

online access database!

Er der nogle der har erfaring med online access databaser?
Hvordan kan man lægge en op på serveren?
Hvordan forholder det sig med søgetider?
Er det dumt hvis man skal ligge en rigtig stor database op?
Er der evt nogle der har en access-database på nettet jeg kan prøve at se - gerne med omkring tredivetusinde poster!
Foreløbig søger jeg ikke meget detaljeret svar, men bare lidt løse svar

Mvh
Mathias
Avatar billede elisabeth Nybegynder
12. juli 2001 - 08:18 #1
Hej Mathias
Hvis du skal have en database med op til 30.000 poster er en accessdatabase lige i underkanten. Jeg vil forslå dig en SQLdb i stedet lagt op på en egnet server f.eks en sequelserver. Ellers bliver søgetiderne for langsomme og ved mange brugere opstår der også effektivitets problemer.
mvh Elisabeth
Avatar billede mathiasiversen Nybegynder
12. juli 2001 - 10:30 #2
Har du nogle eksempler, som jeg kan se, så jeg kan se om det kører!
Kan du anbefale en god bog om SQLdb?
/Mathias
Avatar billede mortenkjeldberg Nybegynder
14. juli 2001 - 16:57 #3
Hej Mathias
Prøv denne her :
http://www.brinkster.com

MK
Avatar billede mathiasiversen Nybegynder
11. august 2001 - 15:25 #4
nogen der har erfaringer med access databaser på nettet?
Avatar billede martin_sj Nybegynder
17. august 2001 - 12:22 #5
Ja jeg kører selv en lille access database over nettet (vedr. tilmelding til fodbold). Her er access meget velegnet da jeg har med få records at gøre. Ingen vedligeholdelse det kører bare!
Avatar billede mathiasiversen Nybegynder
19. august 2001 - 17:19 #6
-------------------------------------------------------------------------------------

SLUT

-------------------------------------------------------------------------------------