Avatar billede xodeus Novice
08. august 2009 - 21:14 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

lave mange billeder 50% mindre ved import

Hej.
Det er sådan at mange webforums min kæreste er på ikke understøtter ret store billeder. Derfor vil jeg spørge om der findes et program, hvor man kan indlæse fx 50 billeder og programmet skalerer dem 50% ned?
Avatar billede maniactor Nybegynder
08. august 2009 - 21:17 #1
Ja det findes der mange der kan.
F.eks. freeware programmet XnView, som findes her: http://www.xnview.com/en/download.html

Deri finder man frem til mappen, markerer de aktuelle filer og højreklik > convert (mener genvejen er ctrl + u).
08. august 2009 - 21:42 #2
Avatar billede vejmand Juniormester
08. august 2009 - 22:40 #3
Avatar billede maniactor Nybegynder
08. august 2009 - 22:40 #4
Jeg kan lige tilføje at XnViewer også er en viewer og kan mange flere ting end det, samt den virker under både XP, Vista, MacOS og Linux.
Avatar billede xodeus Novice
09. august 2009 - 12:07 #5
mange tak for alle svarene. Jeg har accepteret det første for det virker nemt. mange tak