Avatar billede psy-kexe Nybegynder
05. august 2009 - 22:30 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Fejl i hal.dll

Hej alle.
Nu vil jeg gerne have denne fejl rettet, og det gør jeg ved at skære det ud i pap, så alle kan følge med ^.^

Først skrev jeg ind om mit problem
http://www.eksperten.dk/spm/882831#reply_7430462

Der fik jeg et link til en løsning, som ikke virkede uanset hvad jeg prøvede
http://www.helgec.dk/hal-dll.html

Så gik jeg på google og søgte på hal.dll og fandt denne
http://www.eksperten.dk/spm/880978

Der forsøgte jeg mig med denne linie:
expand e:\i386\hal.dl_ c:\windows\system32\

Og den fungerede, den sagde i hvert fald, at 1 fil var udvidet.
Så skrev jeg exit og lod computeren genstarte, MEN...
Så landede vi tilbage hvor vi startede:

Windows kunne ikke starte, fordi denne fil er beskadiget eller mangler:
<Windows-rod>\system32\hal.dll

Og ja, et windows rod.. Det har den helt ret i!
Dette irritere mig, så hvis nogen kender en løsning på mit problem, så stå venligst frem og hjælp mig.
Der er gode point på højkant. ;)
Avatar billede Schultz Nybegynder
05. august 2009 - 23:17 #1
Prøv at gå ind på denne side
http://www.kellys-korner-xp.com/xp_haldll_missing.htm
ca. midtpå står der:
HAL.DLL is Missing - Updated by MVP Alex Nichol
Der er flere løsninger.
M.v.h. Schultz
Avatar billede ksoren Nybegynder
05. august 2009 - 23:26 #2
Du skriver noget med blå skærm i det andet spørgsmål. Det er ret interessant. Problemet er muligvis større end blot en manglende fil. Har du prøvet hvad chkdsk siger?
Avatar billede monsterg33k Nybegynder
06. august 2009 - 03:10 #3
Jeg kender ikke så meget til computere som i gør (uhelsigvis) Men jeg henter altid mine .dll filer her : www.dll-files.com
Avatar billede psy-kexe Nybegynder
06. august 2009 - 06:56 #4
Det hjælper jo egentlig ikke så meget at gå ind på den hjemmeside og hente en dll-fil, når man jo ikke kan komme ind i windows.

Men jeg er da kommet så langt at jeg nu kan komme til windows opstartsskærmen, men der går den så i stå og kommer ikke videre derfra.

Nogle ideer?

btw. Jeg fulgte "http://www.kellys-korner-xp.com/xp_haldll_missing.htm" dette link.
Avatar billede Slettet bruger
06. august 2009 - 09:03 #5
Jeg kan muligvis hjælpe, er du interesseret så kontakt mig via min hjemmeside mail@helgec.dk
Avatar billede psy-kexe Nybegynder
07. august 2009 - 21:58 #6
Problemet blev ikke løst og computeren blev sendt til reperation, og helge gav og lidt hurtigt desværre. Gik ellers godt. Men tak for hjælpen allesammen.
Avatar billede psy-kexe Nybegynder
07. august 2009 - 21:59 #7
gav op*
Avatar billede Slettet bruger
07. august 2009 - 22:54 #8
"og helge gav og lidt hurtigt desværre. Gik ellers godt. Men tak for hjælpen allesammen. "
Er du dum eller er du bare extrem flabet, herunder kan e-mail korrespondancen ses

Kl. 09:52 Skrev jeg "Hvor bor du henne i verden ? har du mulighed for at starte op i fejlsikret m. kommandoprompt og her vælge "chkdsk /r /f" hvis ja, så gør det, guide på www.helgec.dk/chkdsk.html jeg er væk i ca. 20 minutter "

Da jeg intet svar fik skrev jeg kl. 11:14 "Har du ikke modtaget min sidste mail eller har du blot opgivet ?? "''

Din reaktion kom mere end 8 timer senere, nemlig kl. 16:36 hvor du skrev "Hej Helge. Undskyld, jeg var faldet i søvn på sofaen. Jeg prøver det der
chkdsk nu."

Jeg har ikke medtaget den mislykkede support via Skype der som bekendt mundede ud i at du også her havde ganske mange gøremål der skulle varetages selv om kl. var blevet 21:00 og jeg sad i den anden ende. Hvis du føler dig dårligt behandlet i den sag tror jeg du går en grumme fremtid i møde når du ikke længere kan gemme dig bag mors skørter
Avatar billede psy-kexe Nybegynder
09. august 2009 - 01:49 #9
lol. Gud, hvor har du dog et trist liv, hvis du har så stort et behov for at svine folk til.
Jeg sagde intet dårligt om dig overhovedet, hvis du nu letter dine køne øjne nogle bokse op.

At jeg har et liv ud over computeren, ja, det må du meget undskylde.
Og at jeg var træt fordi jeg har havde været på arbejde det meste af natten, ja.. mange gange undskyld for det også.

Jeg har været ganske venlig i denne sag, snakket til dig og alle andre som man nu snakker til folk.

Men den måde du snakker til mig på der, den bryder jeg mig slet ikke om. Du burde skamme dig. Helt ærligt, hvordan kan du kalde den måde at snakke på, en vilje til at hjælpe?

Helt ærligt. Men undskyld fordi vi er nogle som har et liv, og ikke hidser os op over folk som falder i søvn.
Tag dig sammen. Men undskyld fordi jeg har lavet lidt lort i dit ellers så underligt ophængt lille liv.

I'm very sorry.
Avatar billede off-line Nybegynder
09. august 2009 - 21:52 #10
psy-kexe
Når man beder om hjælp, og en  bruger stiller sig til rådighed,
så er det mindste man kan gøre vel at følge dialogen op og ikke
bare spilde andres tid, fordi der er andet man hellere vil først.
Så næste gang du stiller spørgsmål, er det nok bedst du sover
først og så videre, så dialogen ikke kexer igen.
Man behøver ikke at have et trist liv, fordi man forventer en
smule respekt for den hjælp man prøver at yde.