Avatar billede blue-ps Nybegynder
05. august 2009 - 22:20 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Hvad betyder det når jeg køber 10 GB til mobilt bredbånd

Jeg har købt mobilt bredbånd

Jeg har fået:
- 10 GB inkluderet forbrug hver måned
- Op til 1 Mbit hastighed

Men hvad kan jeg bruge 10 GB til ??

er det hvor længe jeg kan være på nettet ?
eller hvor meget jeg kan downloade fra net til pc ?

Hilsen blue
Avatar billede Mivia Nybegynder
05. august 2009 - 22:24 #1
Når du går ind på en hjemmeside, henter mails, applikationer eller lign., så henter du data ned fra nettet.

For at du kan se en hjemmeside, skal billeder/grafik mv. altså hentes ned før det vises. Det er denne data-trafik der er begrænset til 10GB = 10.000MB

Med et normalt forbrug bør man ikke komme over 10GB per måned, men hvis du henter programmer, ser ekstremt mange youtube-videoer, streamer meget netradio, el. lign. kan du måske komme derop-omkring.

Så: det er den samlede trafik mellem din computer og internettet (både op og ned, tror jeg nok)
Avatar billede bdf Mester
06. august 2009 - 19:42 #2
Bare lige så vi er enige... 10Gb = 10240MB :)  Der går 1024MB til 1 GB
Avatar billede Mivia Nybegynder
06. august 2009 - 20:26 #3
@bdf: Selvfølgelig. Min fejl. Fik skrevet den lidt hurtigt :)
Avatar billede ksoren Nybegynder
06. august 2009 - 20:37 #4
#2 det kommer ret meget an på hvordan du regner det ud. Meget ofte er enheden 1000 og ikke 1024, når det er overførsel af data
Avatar billede bdf Mester
06. august 2009 - 20:40 #5
Så må det var firmaet som udbyder mobilt bredbånd som ikke kan tælle :) 1GB er og bliver 1024MB og det kan ikke diskuteres :)
Avatar billede blue-ps Nybegynder
12. august 2009 - 07:48 #6
Mange tak Mivia... og i andre
Det var også sådan jeg havde forstået det, men det er jo ikke nemt at afgøre hvornår man har brugt kvoten så.
Men sådan er det jo med trafik på net og tlf.
;o)