Avatar billede nielsg Nybegynder
05. august 2009 - 17:53 Der er 5 kommentarer

Mac kan ikke se delt computere og printere

Hej eksperter.

Jeg har et problem med min nye MacBook Pro. Den kan uden problemer gå på nettet via WLAN og alt fungerer som det skal. Problemet opstår ved LAN delen, jeg har i forvejen to windows computere hvorpå den ene har en printer tilsluttet som er delt (denne kører Vista). Den windows computer der ikke har en printer tilsluttet kan fint printe ud via printeren over LAN (denne kører Windows 7). Min Mac derimod kan som nævnt ikke se de delte computere samt printeren som er delt på den ene computer. Har I nogle forslag?
Mit setup mht. internettet er følgende: Modem -> trådløs router -> PC'er (den med printeren er tilsluttet routeren via kabel), Windows 7 maskinen kører over WLAN det samme gør min Mac.

Mac'en kører 10.5.7 Leopard.

MVH
Niels
Avatar billede rexman Nybegynder
06. august 2009 - 21:43 #1
Avatar billede nielsg Nybegynder
06. august 2009 - 22:37 #2
Tak:) men faktisk umiddelbart efter jeg fik skrevet indlægget fik jeg delingen til at fungerer fint. Det er dog stadigvæk et problem med printeren..
Avatar billede rexman Nybegynder
06. august 2009 - 23:07 #3
Avatar billede nielsg Nybegynder
07. august 2009 - 17:25 #4
Har fulgt den guide til punkt og prikke. Det virker stadigvæk ikke :(
Avatar billede serverservice Praktikant
07. august 2009 - 17:58 #5
Men du skal jo ikke dele printeren fra en anden pc men tilslutte dig fra din mac med en ny printerdriver og så connecte til den med ip over netværket.