Avatar billede don-c Nybegynder
05. august 2009 - 17:03 Der er 1 løsning

For varm CPU?

Hey alle :)

Jeg har pillet "meget lidt" ved min i7 920 cpu. Den køre nu 3.0Ghz.. Men når jeg spiller kommer den op på ca. 75-80 grader. Er det for varmt? hvad må den max blive?

Det skal lige siges jeg har standard intel køler på. Og når jeg ikk laver noget der kræver cpu power er der ca. 45- 50 grader inden i maskinen.. Er det for varmt?
Avatar billede Mivia Nybegynder
06. august 2009 - 11:49 #1
Jo varmere CPU, des kortere levetid. Siger en tommelfingerregel...
Jeg mener at en standard heat-alarm vil gå af ved ca. 90 grader

75-80 for spil lyder ikke urimeligt, men de 45-50 inde i maskinen kunne godt blive lidt lavere ved idle.

Så måske du skulle sørge for et bedre flow af luft igennem maskinen...