Avatar billede bobjoern Nybegynder
03. august 2009 - 09:36 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

VBA Kursus

Hej

Har efterhånden fået lidt ekstra blod på tanden mht VBA programmering, da en del af de opgaver jeg løser til daglig i mit arbejde som controller gør at de gængse formler i Excel ikke er tilstrækkelige. Har så småt lavetsmå kodpestumper, men er stadig på et meget lavt niveau.

Men mangler den basale viden omkring VBA, så vil gerne høre om i kan anbefale et kursus af ca 2 dages varighed, som giver et godt grundlag?

Mvh Bo
Avatar billede supertekst Ekspert
03. august 2009 - 09:59 #1
Har ikke deltaget i VBA-kurser - men har du prøvet at Google - "VBA kursus" - så er der mange muligheder.

Alternativ:
Har fungeret som mentor i forbindelse med konkrete opgaver og også holdt kursus for en deltager
Avatar billede snowball Novice
03. august 2009 - 10:02 #2
Prøv og kig på nedenstående kurser:

Excel for controllere
http://www.idgkurser.dk/kursus/17/excel-for-controllere.htm

Excel VBA for controllere
http://www.idgkurser.dk/kursus/40/excel-vba-for-controllere.htm
Avatar billede bobjoern Nybegynder
03. august 2009 - 15:14 #3
Det er et mere eller mindre rendyrket VBA kursus jeg er på udkig efter, da jeg kender størstedelen af de funktioner der står angivet i kurset Excel for controllere.

Men det er netop pga det store udbud af kurser, jeg gerne vil høre om andres erfaringer.

Er også int. hvis du selv har undervisningserfaring, og har materiale til brug herfor, og er villig til at undervise 1-2 deltagere i 2 dage. Send evt. mig en personlig besked hvis dette har interesse.

Mvh Bo
Avatar billede Den Store Stygge ;0) Seniormester
04. august 2009 - 00:09 #4
se evt. på www.4d.dk

Der er kurser i Excel VBA

;0)

Du kan også finde bøger til selvstudie, evt. på dansk.

LIBRIS forlaget har en VBA til Excel bog som er OK.
Ellers har det amerikanske forlag WROX nogle gode bud.
Avatar billede Pantzer Praktikant
04. august 2009 - 10:43 #5
Nu ved jeg ikke om du bor i området, meen der er lige oprettet et kursus på Teknologisk institut i Taastrup.

Kursuset er godt nok tiltænkt VBA i access, men jeg tror sagtens du også kan bruge det i excel.

Ellers vil jeg anbefale, at du læser bogen:
Excel - Programmering med VBA.
Avatar billede kedde65 Praktikant
01. september 2009 - 13:36 #6
Hej Bo

Jeg ved ikke om du har fundet dit kursus endnu, men jeg kan anbefale dig at kontakte mig på ck@officekonsulenterne.dk så kan jeg finde en løsning til dig.

Jeg har undervist i VBA programmering i Excel, Word, Acces igennem de sidste 10 år - og vil relativt hurtigt kunne give dig en indføring i hvordan du skal bruge VBA til Excel.

Lad mig høre fra dig!

Stor hilsen
Christian Kjær