Avatar billede fommy Nybegynder
01. august 2009 - 12:11 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Kontaktform med begrænsede forsøg

Jeg har en kontaktform jeg gerne vil have gjort så man kun kan sende sin besked en gang.
Lige nu kan man bare trykke tilbage og så sende igen, og det kan man så ellers bare gøre indtil ens fingre visner..
Hvad kunne være en smart måde at gøre så man kun kan sende beskeden en gang?
Jeg tænker noget med at der skal gå x antal minutter inden den samme ip kan sende igen.
Men jeg synes ikke helt jeg kan få ideen til at få det lavet.
Hvordan kan jeg smart lave så man f.eks. kun kan sende en besked pr minut pr ip?
Avatar billede Slettet bruger
01. august 2009 - 12:19 #1
Det kan du vel klare i din database? et unikt record kan ikke opstå 2 gange og databasen sender en fejl, som du kan fange i din php kode
Avatar billede riversen Nybegynder
01. august 2009 - 12:21 #2
$minutter = 2;
$_SESSION['sendtimeout'] = time() + (60 * $minutter);

fx

hvis time() så er mindre en $_SESSION['sendtimeout'] må der ikke sendes
Avatar billede fommy Nybegynder
01. august 2009 - 12:28 #3
Jeg kan godt lide ideen med session.
Så er jeg fri for at bruge databasen til det.
Den tanke havde jeg slet ikke tænkt.
Nu har jeg luret den.
Hvis du lige smider et svar riversen, så bruger jeg din metode :)
Avatar billede riversen Nybegynder
01. august 2009 - 12:34 #4
Det var godt. Behold bare pointene
Avatar billede fommy Nybegynder
01. august 2009 - 13:04 #5
Nå okay. Tak for hjælpen i hvert fald :)
Avatar billede riversen Nybegynder
01. august 2009 - 13:35 #6
velbekom