Avatar billede jokian Nybegynder
11. juli 2001 - 12:29 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

Problemer med skærm / skærmkort

Hej

Jeg har netop købt ny PC:

Bundkort: ASUS P4T
Grafikkort: ASUS V7700 GF2 GTS
CPU: P4 / 1500 MHz
Monitor: 15\" ReliSys (TFT)
OS: Win 2000

Systemet, som sådan, kører fint, men jeg har flg. problem:

Når jeg tænder PC\'en virker alting normalt indtil jeg forsøger at betjene skærmen - altså benytter knapperne på forsiden af skærmen. Jeg kan hverken komme ind i menuerne eller tænde/slukke for skærmen.
Når jeg så slukker PC\'en, går skærmen hverken i stand-by eller slukker. Den forbliver tændt med et \"gråt billede\" på skærmen. Hvis jeg på dette tidspunkt piller VGA-kablet ud af PC\'en, detekterer PC\'en heller ikke, at \"VGA-signal mangler\".
Hvis jeg så, imens PC\'en er tændt,  tager strømmen fra skærmen (altså fysisk tager stikket ud af væggen) og tilbage igen, fungerer alting; både tænd/sluk og menuerne. Ligeledes vil skærmen korrekt gå i stand-by når jeg slukker PC\'en, men kun éen gang. Næste gang jeg starter PC\'en, kan jeg starte forfra!!

Jeg har prøvet skærmen på to andre PC\'er og på begge disse fungerer skærmen perfekt!

Jeg har ikke haft mulighed for at prøve andre TFT-skærme på min PC, men med en CRT-skærm fungerer det tilsyneladende OK.

Jeg har endvidere syslet lidt med at ændre på power-save indstillingerne i BIOS, men jeg har ikke fundet på noget der hjælper.

Er der nogen der sidder på en løsning??

M.v.h.
Jokian
Avatar billede retaxes Nybegynder
11. juli 2001 - 12:45 #1
Jeg tror der er noget galt med dit grafikkort!
Avatar billede retaxes Nybegynder
11. juli 2001 - 12:46 #2
Grafikkorter sidder rigtigt helt nede i slottet, de kan arbejde sig op!
Avatar billede jokian Nybegynder
11. juli 2001 - 13:03 #3
Jeg har selv haft tanken om, at det kunne være grafikkortet, men når nu det fungerer med en alm. CRT-skærm?!?!
Jeg har haft grafikkortet ude og \"trykket\" det på plads igen. Dette har ikke afhjulpet problemet.
Avatar billede retaxes Nybegynder
11. juli 2001 - 13:14 #4
Jeg kender ikke så meget til TFT skærme, der skulle vel ikke sidde noget bag på skærmen, en omskifter af en eller anden slags. Grafikkortet er jo et normalt, så jeg kan ikke se noget i det.
Har du været samtlige punkter i gennem i din bios, et eller andet omkring PCI eller AGP indstillinger?
Har du prøvet et andet grafikkort?
Avatar billede jokian Nybegynder
11. juli 2001 - 13:25 #5
Der sidder ikke noget bag på skærmen og jeg mener, at jeg har været samtlige BIOS punkter igennem :-(

Jeg har ikke prøvet med et andet grafikkort, for det eneste jeg har til rådighed er et GAMMELT ISA-bus grafikkort som jo ikke kan sidde i mit MB.
Avatar billede retaxes Nybegynder
11. juli 2001 - 13:43 #6
Du har prøvet skærmen på 2 andre PC, har du mulighed for at låne et grafikkort der fra?
Avatar billede jokian Nybegynder
11. juli 2001 - 14:45 #7
Nej desværre! Det er et par Compaq maskiner med on-board grafikkort.....
Avatar billede retaxes Nybegynder
11. juli 2001 - 14:48 #8
Kender du nogen der kan låne dig et? Evt. forhandleren!
Avatar billede jokian Nybegynder
12. juli 2001 - 00:40 #9
Jeg har selvfølgelig et par følere ude.........
Jeg skriver resultatet her, når/hvis jeg finder ud af at låne et grafikkort!
Avatar billede jokian Nybegynder
13. juli 2001 - 13:25 #10
Hvordan lukker jeg dette spørgsmål???

/Joen
Avatar billede retaxes Nybegynder
13. juli 2001 - 13:42 #11
Tildeler dem der skal ha point ved at trykke på Avanceret, skriver pointene og godkender!
Avatar billede jokian Nybegynder
13. juli 2001 - 14:31 #12
OK, men - øhhh - hvor er \"avanceret\"??
Avatar billede retaxes Nybegynder
13. juli 2001 - 14:41 #13
Har det ikke lige på nethinden, men der skulle gerne stå avanceret, men det kræver at flere har svaret, er der kun et svar står der heller ikke avanceret, såvidt jeg husker ;o)
Avatar billede retaxes Nybegynder
16. juli 2001 - 10:36 #14
Takker for pointene ;o)