Avatar billede nicolai32 Nybegynder
30. juli 2009 - 14:54 Der er 5 kommentarer

Ny computer - hjælp

Hej eksperten.dk

Skal have en ny stationær til gaming (CS:S, WoW, CoD osv osv.)
Og siden jeg ikke har så meget forstand på computere, så ville jeg høre om I kunne hjælpe.

Jeg faldt over en billig brugt stationær, og ville høre jeres mening om den. Her er hvad den kan :):
Pentium 4 640 3, 2 GHz, 2 GB DDR Ram, 500 GB Samsung, Intel(R) Pentium(R) 4 640 CPU 3.20GHz
Bundkort 775Dual-VSTA 2*1 Gb Kingston DDR2 Ram
500GB SATAII Samsung Harddisk
grafikkort Geforce 7600GT, med 2 Digitale udgange (DVI)

Kan den bruges? Hvis ikke, kan I så hjælpe mig med at finde en bedre eller hjælpe mig lidt med nogle links. Er helt LOST.. xD

Hilsen Nicolai!
Avatar billede lars_computerworld Seniormester
30. juli 2009 - 16:01 #1
Jeg ville holde mig fra fra Pentium 4, den er ved at være helt forældet.

Se efter en maskine med Core 2 Duo - og gerne 2 eller flere gigabyte ram.

Men vigtigst: Hvad er den pris du vil give?
Avatar billede johnstigers Seniormester
30. juli 2009 - 16:19 #2
Enig med Lars.

Jeg har lige skiftet min pc ud, havde et lign setup med P4 og 7600GT.

Den kunne da trække spillene, men efter mit nye hardware, så kan jeg mærke at det faktisk kun var "lige til øllet" at den kunne.

Hvis du er nysgerrig, så er dette MIT setup:
Grafikkort: ENGTS250 1G - http://www.edbpriser.dk/Products/listprices.asp?ID=512232
Bundkort: P5QL/SE - http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=490129&searchArea=products&Soegeord=P5QL/Se
Cpu: Intel E8400 - http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=419451&searchArea=products&Soegeord=e8400
Psu: OCZ Stealth Extreme 500 watt - http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=434102&searchArea=products&Soegeord=ocz
Ram: OCZ PC2 6400 Gold series (OCZ2G8004GK) - http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=378162&searchArea=products&Soegeord=OCZ2G8004GK

(Jeg havde 2x sataII HDD i forvejen, derfor er de ikke med)

Det kan selvfølgelig gøres bedre, men til de spil du har nævnt er det absolut ok.
Avatar billede nicolai32 Nybegynder
30. juli 2009 - 21:48 #3
Hej Lars

Helst ikke for meget.. Maks 5-6.000kroner.. :)
Og jeg vil helst ikke have en forældet computer, siden jeg er tit spiller spil og køber nye spil, så den skulle gerne kunne holde til det hele :P
Avatar billede johnstigers Seniormester
30. juli 2009 - 21:54 #4
Så skal du kigge efter noget i stil med min. Det kan sagtens gøres for 6000 kr.
Mit kostede 3300 da jeg købte det.
Avatar billede lars_computerworld Seniormester
31. juli 2009 - 07:02 #5
Enig med Johns valg. Husk dog at du skal bruge 800+ på et OS - medmindre du kører Windows 7 RC (kan hentes gratis og anvendes til 2010).