Avatar billede bagerens Nybegynder
29. juli 2009 - 09:29 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Hvad kan ses af administratorer

Hejsa alle på eksperten...
Dem der sidder og styre hele netværket på min skole, hvad kan de egentlig se??

Kan de se hvis jeg kopirer noget tekst, og paster det ind i et indlæg på min wordpress-blog... den blog ligger ikke på skolens domæne, men er hostet i byen.. Kan de så se hvad tekst jeg har kopiret??

Eller er det kun ting som hvad hjemmesider jeg har besøgt osv..

hilsen herfra
Avatar billede riversen Nybegynder
29. juli 2009 - 09:44 #1
principielt har du mulighed for at se alt, da du benytter deres udstyr, men de tjekker/logger næppe sådan noget som det du spørger til. Måske hvilke websites der besøges, hvis der benyttes en proxy.
Avatar billede riversen Nybegynder
29. juli 2009 - 09:44 #2
du=de
Avatar billede bagerens Nybegynder
29. juli 2009 - 09:57 #3
men i princippet ville de godt kunne se hvad jeg havde copy/pastet???
Avatar billede fedtoere Praktikant
29. juli 2009 - 10:09 #4
De kan hvis de vil se præcist hvad du laver på din skærm.
Alt.....

Men jeg tror nu næppe de gider og har mandskab til dette.
Avatar billede fedtoere Praktikant
29. juli 2009 - 10:11 #5
Dvs de kan benytte et program hvor de ser dit skærmbillede på deres pc'er.
Der findes også programmer hvor de kan overtage din pc'er, så de styrer din mus og keyboard, vel og mærke så din mus og keyboard er sat ud af drift.
Avatar billede jonah.hex Nybegynder
29. juli 2009 - 10:48 #6
hvis det er skolen pc, vil de kunne se din skærm, hvis de har sat noget op til dette

Hvis det er din engen pc, kan de ikke se din skærm, men de vil kunne se alt hvad du gør på nettet og hvilke sider du besøger. Og de skal ifølge terror lovgivningen logge alt.
Er det en side med httpS vil de ikke kunne se indholdet da det jo er krypteret, men de vil kunne se addressen/IP på det sted du besøger. Det samme gælder hvis du opretter en VPN forbindelse.
Men lige om lidt frigiver Microsoft deres nye firewall TMG, efterfølgeren til ISA, og med den er der mulighed for udadgående HTTPS inspektion, det bliver helt kanon.
Avatar billede bagerens Nybegynder
21. september 2012 - 19:45 #7
Lukket
Avatar billede jonah.hex Nybegynder
04. oktober 2012 - 09:19 #8
flot
og hurtigt.....